Wednesday, February 24, 2010

hilangnya pertimbangan akal

Kat Malaysia ni, dah kerap sangat kita dengar & tengok kt TV & paper, pasal kes budak2 kena culik. Dah culik tu 1 hal lah, kadang2 bila dah jumpa balik, sume dah jadi mayat. Ada sesetengah tu di potong kecik2 dan dimasukkan dalam beg, ada jugak yang dibuang dalam longkang. Antara kes yang paling menyayat hati adalah kes Adik Nurin Jazlin. Kes Adik Nurin Jazlin memang menggemparkan negara.

Meleleh ayaq mata bila baca cerita macam ni. Manusia dah tak guna otak yang Allah bagi. Otak yg membezakan antara manusia dengan binatang. Semakin hari semakin teruk. Banyak sangat cerita sedih kt Malaysia ni. Bukan setakat kes culik, rogol dan bunuh, tp termasuk jugak kes samun, rompak, buang bayi.

Manusia semakin kejam..!! Itu je yang aku boleh cakap. Tak berperikemanusian. Harap Allah bg balasan tu bukan setakat di akhirat je, tp di dunia jugak. So ibu bapa semua, jaga anak anda baik2. Mungkin anak dalam pengawasan manusia durjana yang tak ada otak. Pastikan anak anda di bawah pengawasan org dewasa sekiranya anda tidak dapat menemani mereka. Juga untuk anak2, lepas sekolah jangan merayau merata2. Terus balik rumah. Jangan jadi seperti pelajar2 di bawah ini. Sekian.

No comments:

Post a Comment