Tuesday, March 9, 2010

air cap badak vs air paip




hari ni aku rasa sangat bengang dengan tindakan sorang pengusaha air cap badak yang kononnya air cap badak tu berfungsi untuk menyejukkan badan, padahal air tersebut datangnya dari air paip yang di tapis. kes ni bukan lah aku heran sangat pasal ada lagi banyak kes penipuan macam ni yang ada dalam masyarakat kita yang lagi berat. contohnya kes pengusaha makanan yang durjana, sanggup dapatkan logo halal tiruan demi menjayakan usaha mereka untuk jual kepada orang melayu.

ok, itu cerita pasal logo halal. tapi sekarang aku nk meluahkan rasa bengkak aku kt usahawan durjana ni. pasainya, air cap badak ni memang dah lama aku kenali, sejak turun temurun gitu. kalo demam je, mesti lah mak2 or ayah2 or tok serta tokwan yang beli air cap badak ni, coz depa percaya air ni dapat sejukkan badan, boleh kurangkan panas badan.

taktik jahat usahawan durjana ni yang menggunakan air paip yg ditapis telah bermula sejak 3 tahun yang lepas. aku x kira, dia dah musnahkan kepercayaan tok, ayah n mak aku, dan mungkin jugak kepercayaan orang kampung aku. ini memang tidak dapat di maafkan..!!! kesian mereka semua, tentu lepas ni depa takkan percaya lagi dengan keberkesanan air cap badak ni..

kalaupun mengejar kekayaan, biarlah dibuat dengan landasan yang betul.. bukan dengan menipu, tak berkat duit yang dapat tu.. ish2x.. kesian lak kt ayah aku.. tak tau lah lepas ni dia beli or tak air cap badan@ air paip.. apa susah, kt umah kan ada iar bio aura.. haha.. minum je lah air bio aura tu.. (cewahhh.. promote pulak.. )

ok2.. hope pihak berkuasa bagi hukuman yang kaw2 sikit kat usahawan durj_na ni.. grrr..

No comments:

Post a Comment