• News

    20 March, 2010

    bulan Mac yang sangat slow

    hmmm.. rasanya lambat pulak nak abihkan bulan mac ni.. haha..



     bukan apa, RM sudah hampir kering sambil2 nak tunggu sampai 30hb, rasa macam lambat bebenor.. 



    bukan je lambat macam kura-kura berjalan, tapi dh macam siput khinzir berjalan je.. haha.. 



     balik kampung petang jumaat hari tu, ujan sepanjang jalan.. hujan rahmat tu, dah lama sangat tak hujan.. 



    panas sangat kat penang ni.. if sidai baju pagi before pi keja, balik keja kang, dah boleh angkat.. 



    besanya baju still lembab2 lg.. panas pun merungut, hujan pun merungut.. ishhh... tak reti bersyukur langsung.. huhu.. insaf2... 

     

    hari sabtu (13 mac 2010), salah sorang kawan waktu sekolah rendah kawin. dah lama rasanya tak bercakap dengan mamat ni. 



    even sekampung & sekelas, memang tak cakap sangat lah dengan dia. bukan aku yang sombong, tapi budak ni yang diam sangat. 



    aku pulak, kalau orang tu diam sangat, malas lah nak cakap. lagipun sekolah dulu aku agak busy dengan pertandingan2 yang aku sertai. 



    cewaahhh... poyo gila ni. cam masuk bakul angkat sendiri tapi, ini lah kebenarannya.. haha.. penat jugak lah, dari pagi sampai ke petang aku dok kt kenduri ni.. 



    tak sanggup nak tengok mak and mak sedara bertungkus lumus nk bersihkan meja n angkat pinggan2 tetamu yang mai ritu.. sambil2 tu, memang aku tunggu 2 orang kawan waktu kt uitm dlu sampai.. hehe.. 



    bersama BF nya.. dh lama sangat tak jumpa.. alhamdulillah, berkesempatan jugak jumpa dengan kawan2 lama.. terharunya.. insyaallah, nanti aku akan share story psl kenduri2 kt kampung, berbeza sikit lah dgn kenduri2 kt pekan.. 



    apa2 pun, aku bersyukur di lahirkan kat kampung even orang cakap, jadi orang kampung, mesti kolot.. haha.. aku tak kisah langsung if ada yang cakap aku kolot.. sebab aku memang suka dengan family aku, sedara mara aku, life aku.. bersyukur sgt2.. 



     kepada yang masih cakap orang kampung ni kolot, trust me, before this, datuk nenek korang pn "asal dari kampung" gak.. psttt... pinjam tagline kumpulan kecik sat, juara raja lawak musim ke 4. hehe.



     

    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers