Monday, April 12, 2010

monday belusss....

monday kembali lagi..

memang betul2 monday belusss lah.. semangat nak kerja tertinggal kat kampung pulak.. haha.. ohhh... seronoknya berada di kampung.. balik kampung baru2 ni, asyik makan je.. sekarang ni dh sampai musim buah kuinin.. tempat aku paggil buah konen.. kat depan rumah lak tu pokok konen tu.. belum sempat pi cari, dah ada dulu yang sampai bawah pokok.. especially anak2 sepupu aku.. haha..

suka arr bau buah konen tu.. sweet.. sampai tercari2 bau buah konen tu.. mak sempat bungkuskan 3 bijik kat anak sedara yang nak balik kuantan.. sampai ati.. lebihkan orang lain dari anak sendiri.. nak majuk lah dengan mak.. haha.. poyo2.. itu baru bab buah konen, belum masuk bab buah pelam lagi.. kembung perut lah asyik makan buah pelam.. haha.. masam...

pastu, sempat jugak pi cari jeruk dekat area parit panjang coz anak sedara nak bawak balik kuantan.. ingatkan tak sedap jeruk kelubi yang anak buah beli, dah nak abih baru lah aku sempat rasa 2 bijik.. perghhh.. sedappp.. rugi siot tak balun awal2.. so, kalo sesapa nak beli jeruk, boleh lah try beli kt situ.. ;p

dan lagi, ikan pekasam mak aku yang sedap jugak telah ditapau oleh beliau.. stok pekasam kt rumah dah habih... huhu.. kena mintak ayah pi tahan pukat lagi.. sedap gilos ikan pekasam yang mak buat.. glamer woo kat kampung.. sekarang mak aku dah jadi usahawan pekasam.. sekilo rm14.. mahal dari harga sekilo getah, coz getah baru rm4.70 sekarang ni.. kos pun tak tinggi.. stok ikan ambik dari hasil ayah tahan pukat, pastu balik umah mak siang2 ikan, goreng & tumbuk beras, pastu gaul dengan ikan.. perghhh.. bila goreng, memang semerbak... haha..

banyak jugak lah yang berlangsung sepanjang hujung minggu berada di kampung.. dan balik kali ni, aku sempat pi tolong sepupu aku kat kantin Sekolah Kebangsaan Kampung Kota Bukit.. Sekolah lama aku.. hihi.. Nanti aku share k, kenapa ada sorang budak teriak sebab aku.. haha.. im soriiii... (tiru gaya amir Raja Lawak)

No comments:

Post a Comment