Monday, May 17, 2010

isnin yang agak sengal

1) Isnin, mula bekerja seperti biasa. Macam selalu, isnin yang selalu sengal.. Malas gila nak keja.. Best duduk kat kampung.. Tapi kalo lama2 kat kampung, alamatnya hjg bulan gaji tak tau tinggai berapa kupang.. huhu..


2) Patutnya semalam lagi aku bertolak balik ke Penang, tapi pandai lak mak pujuk.. "Bahaya balik lewat2". Padahal penah je aku balik malam. Sudahnya, balik jugak lepas subuh. Terus memacu kenderaan ke tempat keja.


3) Kakak aku yg dah masuk 10 bulan mengandungkan bakal anak sedara aku, bersusah payah buatkan sambal sotong. perghhh... sedap.. aku tolong buang dakwat itam je kt sotong, yg lain, sume dia buat. bagus betoi kakak aku tu. kalo aku yg mengandung, xdak nya aku mau buat keja. haha. dah sah sifat2 kemalasan ku itu..


4) Banyak program yang berjaya aku laksanakan sepanjang 2 hari kt kampung. Pi melawat ank jiran aku kat spital, sempat jugak bawak kakak aku pi klinik utk check up kandungan dia. Serius lama. Seksanya nak ada anak. Bukan takat seksa nak beranak je (tak tau seksa macam mana coz tak penah rasa lagi), tapi seksa jugak nk ke klinik utk check up. Lama gila tunggu. Kalo aku byk duit, nak je aku sponsor kakak aku p spital swasta. Tp, aku pun cukup2 makan je. ekekekee...


5) Tiap kali hujung minggu, mesti aku akan jumpa org yg dah lama aku tak jumpa. Awal2 dlu jumpa kakak yg merangkap junior waktu attend kursus kawin, last 2 week, aku jmpa housemate merangkap senior waktu diploma dlu. Dah lama tak jumpa. Then, jumpa sorang lagi minggu lepas waktu hantar adik aku kat stesen bus nak balik poli. Malas ar nak sebut nama pompuan ni. Haha.

No comments:

Post a Comment