• News

    29 May, 2010

    Muka Garang, Tapi Dalam Hati Selalu Ada Taman

    OK, muka memang nampak garang. Kalau tak senyum, confirm dan serius, nampak sombong sangat. Jarang-jarang senyum, lagi lah aura sombong tu memancar ke seluruh wajah. Yang sudah biasa, bagus lah. Memang ada rasa berani nak tegur. Ada jugak yang suka salah faham. Sombong, berlagak, poyo, semua kriteria ada untuk menilai aku.

    Yes, aku. Orang cakap aku sombong, tapi aku tak kisah. Originally memang muka aku macam ni. Susah senyum, tapi jalau dah mula senyum, meleret-leret pulak senyum aku tu. Manis sangat. Kalau minum kopi tak payah letak gula, tetap rasa manis. Macam tu lah ibarat tahap kemanisan aku.

    Poyo, yes, memang agak poyo. Haha. Mak selalu tegur, senyum sikit. Depan mak mertua kalau muka masam aka tak senyum, mau mak mertua jeling memanjang. Huhu.

    Walaupun muka nampak garang, tapi dalam hati selalu ada taman rama-rama. Kalau tengok Bersamamu kat TV3, confirm nangis. Serius, tak tipu punya. Tengok filem, or drama, papppp... Meleleh je airmata. Ada lagi, rindu kat budak-budak kecik kat kampung, sretttt... Meleleh lagi.. Memang murah betul airmata ni.

    Tapi kalau mai fesyen ketegaq keras kepala, hempuk batu kat kepala pun batu tu boleh pecah berkecai macam pasir di pukul ombak.


    p/s: macam mana nak tukar muka yang serius jadi lebih manis dan ceria? tett.. jangan suruh aku pakai topeng. dammmmm.. kena terajang gaban dengan aku sekali.

    3 comments:

    Afique Zainuddin Ahmad said...

    kita serupa~~kita serupa~~..kita serupa~~(bernada nyaring)

    Firol said...

    teringat pulak member aku dulu selalu kata gitu..muka kerek tak manis..tapi bila kenal baru la ok..

    tak kenal maka tak tau

    Siti Noor Aminah said...

    stiffler,

    serupa tang mana weh? haha.


    cikgu firol,
    betoi la, orang kena kenal dulu, baru boleh judge kita someone tu sombong or tak.

    bila dah kenal, baru boleh jatuh cinta. kan???

    haha. ayat gediks.

    Total Pageviews

    My Followers