Thursday, May 27, 2010

SURAT DARI DOT DOT DOT

Ketenangan aku pada pagi yang indah ini di ragut oleh 1 kiriman sms dari adik aku.

Arghhh... menggangu saja.

Terus terbang entah ke mana mana rasa relaks dalam jiwa.
Kenapa di saat aku sedang bersenang lenang, ada saja yang datang mengganggu.

Katanya aku terima 1 surat.
Dari siapa?
Apa isi surat itu?

Ada-ada saja. Mustahil aku terima surat lamaran dari sesiapa menerusi surat.
Sangat puitis orangnya jikalau benar ada surat lamaran.

Bukan juga surat undangan ke majlis perkahwinan.
Iya, zaman sekarang, sudah canggih.
Kadnya di cetak 1 saja, di scan, di letakkan dalam laman web sosial.

FACEBOOK

Canggihkan??? Tak perlu susah payah beli setem. Kadnya tak payah cetak banyak-banyak.
Tak payah susahkan abang posmen, kesian kan. Panas-panas cuaca pun terpaksa keluar hantar surat.

Ciss... Berbalik kepada cerita surat tadi.
Rupa-rupanya...



SURAT PTPTN.. Pulangkannnnn.....................

6 comments:

  1. hanie,

    pinjam duit mu... mau bayar ptptn. haha..

    ReplyDelete
  2. ptptn tu mmg peseng rajin anto surat..dah ckp jgn anto, nak anto juge, degil bebeno

    ReplyDelete
  3. citah bergetah,

    itu lah, dah kabo kat mak, kalo abg posmen datang umah, jgn amek surat ptptn tu. hohoho. mak aku pun degil macam ptptn gak.

    mak, hampunnnn...

    ReplyDelete
  4. stiffler,

    udah..!! udah..!! jangan igtkan aku lagi pasal hutang piutang ku ini..

    tidak...!!!

    ReplyDelete