Tuesday, May 18, 2010

terpaksa rela

Hari ni dalam terpaksa, aku masukkan RM5 dalam envelope putih tu.
Dalam envelope tu aku tengok ada banyak duit.
Sesapa yang dah masukkan duit dalam tu, kena tulis berapa amount yang depa bagi.
Aku paling sikit, ada yang masukkan RM50.
Lantak ahhh.. korang gaji besar dari aku.
Lagipun duit tu bukan untuk sedekah rumah anak2 yatim, tapi bagi kat bos aku.
Kakak dia mati.


Aku bukan takdak perikemanusian langsung.
Kenapa kita yang jawatan cikai2 ni nak kena derma kat orang yang bergaji besar.
Yang si mati ni pun bukan calang2, tinggal kat US nun.
Jadinya,duit ni bukan boleh bawak pi shopping pun.
Adik dia merangkap bos aku ler yang akan pakai.
Kalo guna buat baca yassin takpe gak, boleh je aku niat bersedekah.
Tapi, non-Muslim.

Takpe lah, halalkan je la..

4 comments:

  1. wah..ada eh jenis mintak duit. =p

    ReplyDelete
  2. bro firol,

    teruk sgt ek aku ni. aku tak leh nak mengikhlaskan hati kecik aku ni. huhu. bg aku, kalo nk derma, baik aku bg aku je org susah, seagama dgn kita. melambak aku tgk kat pasar malam. sbb tu aku rasa xbesh tu.

    apa2 pun, aku redha je duit aku tu.

    ReplyDelete
  3. stigray yg comel cam sepit rambutku,

    adalah.. kalo stkat staff cikai2 nk mintak donation, xpe gak nk bagi. ni tak, bos yg poket berat pn nk mintak donation. gilosss...

    ReplyDelete