Monday, June 7, 2010

GEDIKSS




Ekceli, Gadis Comel (GC) rasa sangat gediks mau kawin di saat dan ketika ini. Haha. Kedengaran sangat gediks kan. GC mintak maaf. Bukan apa, kawan2 GC semua sudah kawin, yang belum kawin ada lagi 2,3 kerat. Yang lain, kebanyakkan sudah tukar status. Bukan setakat jadi bini orang, tapi dah jadi mak budak pun dah ramai...


Ala.... GC sangat sedih. Last week GC pegi kenduri kawin member GC. Aduhhh... Semua kawan2 GC dah kawin.. GC cuba2 nak senyum kat member GC merangkap pengantin pada hari itu, tapi sangat kelat dan tidak ikhlas senyuman yang cuba GC lemparkan. Ohhh... Jeleskah GC??? Rasanya yesss... Memang GC jeles... Haha...


Tapi bila GC fikir2 balik, ekceli GC belum bersedia lagi mau kawin.. Bukan takut pasal first night..!! Hahaha..


Serius, bukan itu sangat yang GC fikir dan takut-takutkan, tapi banyak benda lagi yang buat GC belum bersedia.


Waktu kat kenduri member GC tu, GC tengok bukan main lagi majlis dia. Baju yang member GC sewa dah 3 pasang, siap dengan pelamin ala-ala Sultan Melaka melepakkan diri macam dalam wayang P Ramlee dulu-dulu.. Lepas tu GC tengok, tempat makan pun hias cun-cun giloss... Bilik tidur pun bukan main lagi gempak.. Itu belum masuk bab hantaran lagi.. Aduihhh.. GC rasa-rasa, duit dalam akaun Mebenk GC belom cukup lagi..

Memang la GC ni perempuan, boleh letak hantaran tinggi-tinggi, tapi GC tak mau lah menyusahkan bakal suami GC. Kang bakal suami GC pinjam duit dengan ALONG, sia-sia je GC jadi janda muda kalau laki GC kena potong kapla... Uishhh... tak mau lah GC...


Itu belum masuk preparation dari segi mental lagi.. Sebelum ni hidup membujang, tiba-tiba dah kawin, mestilah cara dan pembawakkan dah tak sama... Betoi dak?? Kalau selama ni balik kerja je, GC mesti melepak-lepakkan diri depan TV, rasanya lepas ni dah tak boleh buat camtu.. Kang suami GC balik, GC tak masak lagi.. Ishhh.. GC tak mau lah camtu.. GC kan nak jadi isteri solehah.. hehe...


Pastu, cara GC bergaul dengan kawan-kawan pun kena kurangkan dah.. Bukan tak boleh nak spend masa dengan kawan-kawan GC, tapi keutamaan mesti untuk suami GC kan.. Dan lagi, GC kena belajar sayang menyayangi keluarga mentua GC, adik beradik dia, sedara mara dia.. Kena belajar kenal hati budi dia lagi..


Kalau GC nak kupaskan cite pasal kawin-kawin ni, buleh buat GC takut dan takut lagi.. Jadi perasaan gediks GC tadi dah berkurangan selepas GC cerita kat kawan-kawan semua...


Sampai di sini saja topik perbincangan GC dengan kawan-kawan semua, jumpa lagi pada episod akan datang.. hehehe..

No comments:

Post a Comment