Wednesday, August 4, 2010

BARU 2 KALI

Dia cakap, mak ayah dia tanya pasal aku. Aku cuak.

"Tanya apa?", aku tanya dia balik.

Mak ayah dia tanya, tak datang melawat mereka kah?

Terkedu.

Serius cakap, baru 2 kali aku pergi rumah dia.

Sekali, masa abang dia kawin raya tahun lepas.

Itu pun pergi bertiga, dengan heroin ketiga dan ke empat.

Mak ayah dia pun tak perasan aku yang mana satu.

Kali kedua, hujung tahun lepas.

Sejak dari tu, aku tak pernah jejak kaki rumah dia.

Sejak bertunang pun aku tak pernah ke sana.


Sekarang aku merasa sangat teruk sebab tak cuba nak ambil hati bakal mak & ayah mertua. Huhuuhuu...

9 comments:

  1. kurang2 pun sebulan kena pergi sekali la..barulah cantik sillaturahim tu iye dak.jgn lupa bawa mkn2 sket..jgn dtg nak makan free.kenduri je..kui3

    ReplyDelete
  2. lex aa...kita org kg,bukan buleh pi slalu2 sgt umah org laki kalo xmenikah lagi.alangkan dah menikah,tp xkenduri lg pun,depa xbg duduk skali..besok dah menikah,xlarat nk tgk muka kita plak kut.tihihi!

    ReplyDelete
  3. pegi la 2 3 bulan sekali....tak pun telefon tanya khabar ker...:)

    ReplyDelete
  4. nih kalau jadik bakal adik ipar aku nih...
    aku terajang jek sekali..
    tak reti nak ambik hati..camno nk berkeluarga nih..





    hahahahahaha..larik!

    ReplyDelete
  5. wala..bawak lah buah tangan cikit klu nak amek hati..tak pun hulur seratus dua ke? hehehehe

    ReplyDelete
  6. fndrocka-hihih.sebulan sekali cmne, balik jumpa mak ayah kat kampung pun 2 kali sebulan. kalo dekat tak pe jugak, penat woo nak drive p sana. ;p


    kak anis yg memahami-tu lah, igt raya nanti baru nak pi.lagipun org cakap, jumpa kerap2 sangat pun tak baik gak,tambah2 dekat nak kenduri ni. hihihihhi.


    kancil biru-nak telefon tu boleh, tapi tiba2 orang peramah jadi macam orang bisu, camne tu. haha.


    hanie-terajang aku, aku terajang balik! wahahaha. mujuq aku tak jadi adik ipar ko. hahaha.

    ko ada abg ek? ejas la kat aku weh.. harharhar. gelak gatai.


    sahromnasrudin-bukan takat buah tangan dan duit ringgit, igt nak bg tanah serelong, tapi takut depa tak mau terima lak.haha.

    buah kaki depa nak tak? hahahaha.

    ReplyDelete
  7. hang pnh dengaq tak peribahasa dekat bau kentut, jauh bau perfume chanel...itula perumpamaan yg paling sesuai hahahahah....

    ReplyDelete
  8. cubalah ambil hati saya. untung2 dapat makan ayam panggang.

    ReplyDelete
  9. sahromnasrudin,

    hahahha.hang merepek.peribahasa apa tu, kalo guna dalam exam, tobat dah aku yang awai2 sekali failed!! tidak.. haha.


    kak tij,

    ahaaaa... ini yang sy suka.. nak ayam panggang! nak ayam panggang! hahaha... ;-)

    ReplyDelete