Thursday, August 26, 2010

CERITA PASAL LEMANG

Gua nak balik kampung, kan gua ada cerita nak ambik cuti straight je sampai merdeka. Gila semangat nak merdeka nih. Keh3x. Jadi apa-apa hal gua kena bagitau dekat orang department gua. Kang ada kerja yang pending ka apa.

" You nak balik kampung bukak puasa dengan family? "
Tanya amoi sorang ni.

" Yes "
Gua sengih-sengih.
Ternyata gua sangat bahagia kalau berbicara pasal balik kampung.

" You dah boleh buat lemang lah "
Konfiden betul amoi ni.




Agak-agak la kalau betul pun teruja nak raya, takkan la tengah-tengah puasa ni nak buat lemang. Depa ingat gua cuti lama pasal nak raya, pasal depa tak pernah kira pulak berapa hari kita dah puasa. Yang depa tau, bazar ramadhan ada, boleh beli macam-macam makanan. Ok, kali ni gua ampunkan saja dosa amoi ni kat gua.

17 comments:

  1. dah kat tv sibuk sume lagu raya. die igt nak raya dh.

    ReplyDelete
  2. Hahaa~ Selamat hari rayer.. erk.. >_<

    ReplyDelete
  3. mentaliti orang cina,biasalah tu

    ReplyDelete
  4. salam..amoi tue ada ala-ala janet khoo ke???hehehehhe

    ReplyDelete
  5. try ajak die main meriam buluh tengok

    ReplyDelete
  6. yess!lu btol kat ctu.kekadang aku tengok kat bazar,same dulu org cina india nih belumba beli makan.maam die pon nak bukak pose jugak.hu3

    ReplyDelete
  7. hahaha kelaka la amoi tu kak ..over pulak dye ehh ..hhahaha .. macam dye pulak nk raye ..haha .,, akak ,,akk suoh la dye yg buat lemang .. lagi molek gitu .. ^^

    ReplyDelete
  8. Beli lemang hak orang jual tepi jalan tu jer,,

    ReplyDelete
  9. ampunkan la yang. dia tak berapa nk paham tu...

    :p

    ReplyDelete
  10. deme pun sama nak berbuka...

    ReplyDelete
  11. amoi tu comel mcm lu tak?? hehe

    ReplyDelete
  12. sori ye lambat reply komen. hehe.

    john bert-haha. tu la, dalam tv pun sebok dok cerita psl raya.

    john bert lagi-haha. dah bagi jawapan lah. pemenang kontes tu pun gua dah announce. haha.

    MDT-haha. tu lah, boleh kena migrain jugak kalo nak jawab soalan depa nih. haha.

    aida-haha.yer, selamat hari raya jugak. ;p

    cdot-selamat hari raya maaf zahir & batin, buat cdot dan keluarga. ;p

    cipa cipang-hehe. peranan media jugak kot. ;p

    sahrom-haha. gedikssss....

    hentak belipat-uihh.. jgn. kang sekali gua masuk sepital.. tak mau.. haha.

    aleen-ha'ah, amoi tu cite kat aku, dia suka buah melaka dgn kurma. hehe.

    tujuh rainbow-haha. org kita pn ramai yg tak reti nak buat lemang, ini kan pulak depa. haha.

    un phat lee-eh,jom balikk... hehe.

    relevan-tak best arr kalo beli lemang, sebab tiap2 tahun mmg ayah bakar sendiri. hehe.

    brutal solo-raya just around the corner. hehe.

    kak tas-haha.sy tau dia tak berapa paham. jadi,awal2 lagi sy dah hampunkan dia. hehe.

    firol-haha. tp boleh nampak la, depa pun ramai kat bazar ramadhan. masyarakat majmuk lah katakan. ;p

    linglung-haha. sudah tentu gua lagi comellll.kah3x.malunya.. larikkkk...

    ReplyDelete