• News

    24 August, 2010

    JIKA ISTERI MENANGIS DI HADAPANMU

    Entri ni gua cilok dari email yang gua dapat.
    Khas buat para suami, bakal suami dan jugak bekas suami. Hargai dan sayangi lah isteri lu orang, semoga lu orang mampu memimpin isteri lu orang menjadi wanita solehah. Gua akan bagi bakal suami gua baca entri ni sebab gua memang suka menangis. Hehe.



    Jika isteri menangis dihadapanmu, "Hargailah ia sebelum terlewat."
    Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi.

    Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu...

    Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

    Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

    Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
    Dia akan menurunkan rasa EGOnya.


    Wahai suami2,
    jika seorang isteri pernah menangis karenamu,
    tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
    Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat
    kau terperuk terlalu dalam .

    Wahai suami2,
    jika seorang isteri menangis keranamu,
    tolong jangan menyia-nyiakannya...
    Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

    Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu...
    Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT
    yang dirasakannya keranamu ?






    Apakah keistimewaan perempuan ini?


    Dibalik kelembutannya, dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
    Tutur katanya merupakan kebenaran...
    Senyumannya adalah semangat bagi orang yang dicintainya...
    Pelukan dan ciumannya bisa memberi kehangatan bagi anak-anaknya...

    Dia tersenyum bila melihat temannya tertawa..
    Dia terharu, menangis bila melihat kesengsaraan pd orang yg dikasihinya...
    Dia mampu tersenyum dibalik kesedihannya...
    Dia sangat gembira melihat kelahiran...
    Dia begitu sedih melihat kematian..
    Titisan air matanya bisa membawa perdamaian.

    Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 hal.
    Bahawa "Betapa BERHARGANYA dia".

    10 comments:

    Yunus Badawi said...

    Teringat lagu "Pada syurga di wajahmu"

    Siti Noor Aminah said...

    Yb,

    lagu Nash kan? suka tau lagu tu. pastu dgn lagu kopratasa tu, ntah apa tajuk dia. lupa pulak. hehe.

    Yunus Badawi said...

    Yes. Aku first malam ni!!!

    hentakbelipat said...

    ohh...gua pasti akan bekalkn tisu banyak2 bila dia nages sok hari

    ::cdot the dot:: said...

    napa aku tak penah nngis dpn cik ney?

    blkg byk kali la..

    sahromnasrudin said...

    salam..walau cheq dah bace entri kat atas tue tp cheq layan aje..
    p/s: hang duk balik pulau erk?? jalan pi cane bengkang bengkok kan?? aku ade member kjer cana..ari tue mase aku turun kepala batas, ada aku jumpa dia..sib bek dia tak kenai hang...

    Siti Noor Aminah said...

    YB,

    ceh, blog ni mana da ramai pengomen macam blog YB pn yang ramai lumba2 nak komen. hehe.


    hentak belipat,

    ahhh..lu saja nak bagi dia nangis, lepas tu buat baik nak sediakan tisu. ahhh..

    hehe.


    cdot,

    takpe, meh aku lap airmata ko cdot. hehe.

    Siti Noor Aminah said...

    sahrom,

    mana pulak balik pulau. chek dok bayan lepas. dekat ja dengan airport bayan lepas tu. hehe. lgpn sapa la nak kenai chek, chek bukan selebriti pn. apadaaa...


    armouris,

    thanks fr sharing info.

    Tijah said...

    ok aku dah kopipes kasi carlos. mekasih

    Siti Noor Aminah said...

    kak tij,

    hehe. bersemangat betui nak bg abg carlos baca ye. hehe.

    Total Pageviews

    My Followers