• News

    11 August, 2010

    KISAH TIGA GADIS

    SMS aku kepada Heroin Ketiga dan Heroin Keempat. 

    Sahur makan apa? 

    Heroin Ketiga balas, "aku makan McD, kawan aku belanja. Rejeki. Hehe". 

    Cisss... Mantop gila sahur beliau. 

    Masuk pulak SMS Heroin Keempat. 

    "Aku makan nasik dengan teloq dan ikan bilis ja. Huhu". 

    Selalu sangat buat ayat sedih. 

    Aku reply, "Bagus lagi dari sahur aku. Aku makan roti je dengan milo". 


    ps: Saja menaikkan semangat adik-adik. Mereka jauh dari rumah, aku yakin mereka rasa down, dengan assignment, dengan kos sara hidup, masalah pakwe makwe, masalah ekonomi, masalah sosial, dan macam-macam masalah yang aku sendiri tak dapat nak rungkaikan. Aku harap mereka dapat renungkan dan menginsafi, yang mereka termasuk juga aku perlu rasa bersyukur dengan rezeki yang ada. 


    Bersyukur masih ada makanan untuk di makan. Bersyukur masih boleh berjumpa ramadhan 1431H ini. Tapi.............. Kalau aku bagitau mak suruh aku balik kampung hujung minggu nanti, mesti depa jeles. Hehe. Salah mak jugak, rasuah aku, cakap kalau balik umah, boleh makan sedap-sedap. See.... 


    Mak dah rasuah aku ok. Hihi. Terpaksa jugak aku balik. Takmau jadi anak derhaka kan. Aku yakin, adik-adik aku kuat semangat. Lagi sikit je nak habih study kan. Chayok-chayok.


    12 comments:

    sahromnasrudin said...

    salam ramadhan..oohhh..blik jeniang nor nak bukak poser weekend nie..lik jeniang lalu kepala batas tak??

    Siti Noor Aminah said...

    salam ramadhan hincik sahromnasrudin,

    soheh dah lalu. dari tempat keja, straight pi jambatan, lalu seberang jaya, lalu tol sg dua, lalu highway kepala batas terus ke tol sp, dan keluar melalui tol gurun. haha. lengkap! kalo nk direction ke jeniang, sila sms kat nombor 010-0001000.

    Unknown said...

    janji sahur.

    Siti Noor Aminah said...

    jimi,

    betul tu, janji sahur. ;p

    Aleen Aiden said...

    nampak sgt heroin petama dlm cite nih aku.yg keren,yg gagah,yg berhati mulia,yg suke menolong org,xgitu?

    hentakbelipat said...

    betul!roti dan milo tu kira hebat la dah tu kn..kalau yang xmkn apa2 mcm saya ni.hahaha..

    aNiS tHe BumbleBee said...

    xpa...balik jgn xbalik..ni last puasa as anak dara ni...keh keh keh!

    Siti Noor Aminah said...

    aleen,

    hambik la watak heroin pertama tu kat hang. langsung tak kecik ati pun kakak aku tu. haha.

    gagah ka? org amek hanger pun sentap cam budak kecik.haha.

    Siti Noor Aminah said...

    hentakbelipat,

    hang apa kes tak makan weh? ka, hang tak bangun sahur. cisss.. no wonder tak makan. hehe.


    kak anis,

    haha. memang nak balik pun. hohohoho balik kampung. hohohoho balik kampung. hohoho balik kampung, hati girang.hehe.

    ♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

    wah....naka solehah ni..
    Kesian la pada yang dok jauh..nak balik susah...

    terpaksa la jeles dari kejauhan..huhu

    Siti Noor Aminah said...

    mawar_berduri,

    takpa, depa cuti 2 minggu raya nanti. time tu,kita plak yg jeles dengan depa. huhu. sob3x.

    NER said...

    Heroin kedua leh mkn kt umah nnti..jelesnya..mknn western cm McD x ngam ngn selera lsg..mujuq org blnja,kalu x.. mustahil nk p bazir duit..

    Total Pageviews

    My Followers