Tuesday, August 17, 2010

MUSAFIR



Dari Kedah ke Selayang
Entah berapa kilometer
Beratus-ratus kilometer agaknya

Sah
Aku dan 3 laki tua dalam kereta kecikku bermusafir itu hari

Di atas jalan raya
Usya kereta sebelah
Asap rokok keluar ikut ruang tingkap yang terbuka

Lelaki memang macam gitu
Tak kira apa bangsa
Suka hisap rokok dalam kereta
Tak kira di mana jua

Tergantung di situ kalimah Allah,Muhammad dalam bentuk tulisan jawi di dalam kereta
Musafir seperti kami jugak barangkali



ps: memandu jauh memang memenatkan. Tapi masih boleh bertahan. Aku hanya memandu dari Sg. Perak sampai ke rumah. Non stop. Dan pagi, dari rumah terus ke Penang. Ada tanda-tanda mau demam jugak. Berjangkit dengan Zahra barangkali.

6 comments:

  1. suka dengar lagu musafir di aidilfitri :)

    ReplyDelete
  2. Aslmkm.
    TQ kerana follow ya. Kak G follow balik la ... semoga dapat bersilaturrahim. Amin
    Ni mmg betui Kedah mai ka?
    Kak G terkeliru sikit ... kata dari Kedah p Selayang ... lagu mana pula tot2 p Penang?

    ReplyDelete
  3. sg perak ke penang dekat maa..aku dr n9 ke sp lg huhuhuhu

    ReplyDelete
  4. Pergh..kalau iye musafir..panas hati gak tgk org merookok di buln ramadhan.huhu

    ReplyDelete
  5. MDT-eh,suka jugak lagu tu. sedih kan? sob3x.


    kak G-hehe.sy just drive balik dr sg perak ke kampung kat kedah ni ha.sampai malam, then lepas subuh sy gerak balik penang, sy bekerja di penang kak G. hihi.


    sahrom-sg perak ke jeniang chek oii. balik umah dulu dr selayang.ohhh...hg dok n9 ka? jauh noooo...


    fnd-betui tu. kalo ye pun musafir, jgn ler isap rokok, ktorang pn musafir gk. alhamdulillah masih kuat.


    hamzah-kekadang nak gak jadi jiwang karatzzz.. hehhe

    ReplyDelete