Thursday, September 23, 2010

LAMBAIAN TANGAN ITU

Dari dalam kereta, Timah Fatimah nampak ada lelaki melambai-lambai di tengah jalan
Tinggi lampai, berbadan tegap
Nampak sangat kacak sekali walaupun dari jauh Timah Fatimah nampak kelibat lelaki itu
Baju putih yang di pakai lelaki itu sangat kemas
Segak, persis Ashraf Muslim pengacara Gadis Melayu di TV9
Ohhh.. Hampir-hampir Timah Fatimah jatuh cinta

Timah Fatimah yakin lelaki kacak itu melambai-lambai pada dia
Timah Fatimah jadi tak senang duduk
Tiba-tiba saja bagai ada bisul di punggung
Memang tak senang duduk

Timah Fatimah garu-garu punggung yang tak berapa gatal
Ada kurap gamaknya
Semakin kereta Timah Fatimah menghampiri lelaki yang melambai itu

Hati Timah Fatimah jadi kembang kuncup
Berbunga-bunga
Timah Fatimah tak boleh berdiam diri

Mungkin ini jodoh Timah Fatimah
Tak sia-sia semalam sebelum tidur Timah Fatimah taip "ON SUNYI"
Dan hantar ke 32457

Kereta segera di pandu perlahan
Sengaja
Dekat dengan lelaki berbadan sasa itu

"Hai bang, lambai-lambai ni nak mintak nombor telefon kah?"
Kih kih kih
Timah Fatimah buat muka comel
"Cik, jangan berhenti kereta kat sini. Orang nak lalu. Nanti jammed jalan ni"
Lelaki berbaju putih itu bersuara

Timah Fatimah malu sangat
Rasa macam nak potong kepala, masukkan je dalam beg tangan jenama Giant tu
"Dah tu kenapa encik lambai-lambai kat saya tadi?"

"Cik, saya ni polis trafik. Saya tengah duty sekarang. Jaga lalu lintas. Cik tolong jalan, nanti jalan jammed".

Ponnn.. Ponnn.. Ponnn..
Pemandu di belakang yang langsung takde rasa sifat sabar


Berbekalkan rasa bengang yang tahap haram jad
Terus Timah Fatimah angkat jari kelingking dan tunjuk pada pemandu di belakang





Di tulis oleh Karam Pak Karim





7 comments:

  1. angkat jari kelinking eih?hahaha.takkan tak sedar tu polis kan.lol

    ReplyDelete
  2. sib bek dia angkat jari je..klu dia angkat kain??? huhuhuhuhuh

    ReplyDelete
  3. muahaha.. takkan jari kelingking jek kot.. angkatlah penumbuk!! baru gempak!! muahahaha

    ReplyDelete
  4. haha...dia tersalah angkat jari tu kot..haha

    ReplyDelete