Thursday, October 21, 2010

BERUBAH HATI

Gua dah tak tahan lagi
Gua rasa, cukuplah selama ni gua bersabar dengan kerenah dia
Sampai satu tahap, gua memang dah tak sabar


Selama ni gua memang boleh sabar lagi
Tapi lama-lama, sabar gua ni dah menipis macam kulit bawang
Sampai lah semalam bila gua tau hal sebenar


Apa, ingat gua ni tunggul je??
Ingat gua ni cop duit???
Gunung Daik Bercabang Tiga pun, kalau dah tarah selalu, habih jugak!!!


Tak salah rasanya kalau gua nak berubah hati
Lantak lah dengan dia
Gua dah tak kuasa nak teruskan lagi
Gua lelah


Selamat tinggal
Jangan ditangisi kepergian gua
Cukuplah selama setahun lebih gua bersama dia
Biarkan gua pergi
Jauh dari sisi


************************************************************************


Cukuplah selama ni gua bersabar dengan harga barang kat kedai runcit dekat flat gua tinggal tu. Selama ni gua sokong bisnes depa, tapi bila kemarin gua pergi kedai yang jauh sikit tu, gua tengok harga kat kedai yang baru gua pi tu lagi murah!!!!!!


Gua frust tau tak!!
Seminggu sekali gua mesti minum air kotak Dutch Lady Gaga tu. Gua pergi beli kat kedai runcit tu harga RM5, tapi kemarin gua pergi kedai lain, harga RM 3.90.
Bayangkan dah berapa banyak kedai yang selalu gua pergi tu dah untung. Beza singgit sekupang okeh. Singgit sekupang tu kalau gua masukkan dalam tabung buluh, dah cukup rasanya duit gua sekarang nak beli tiket pergi tengok teater muzikal Tun Dr. Mahathir.


Gua dah berubah hati. Berjauh hati jugak.
Lepas ni gua tak mau beli air kotak Dutch Lady kat situ lagi.



Memang relevan untuk gua berubah hati kan???





56 comments:

  1. ingat kan berubah hati apa la tadi

    ReplyDelete
  2. aku ingat ko nak benti kjer tadi..mane le tau ada yang bayar gali lagi mahal hahahah

    ReplyDelete
  3. hehe igt kan berubah hati pasai apa la td... bole aja... 'customer is always right (^^) ~

    ReplyDelete
  4. @platipus,

    ingatkan apa platipus oii.. haha..

    ReplyDelete
  5. @sahrom,

    kalo dapat good offer, better pi kan. tp bukan pasal nak berenti keja pun. haha.

    ReplyDelete
  6. @manje,

    hehe. kita memang selalu right, depa selalu wrong.

    hehe.

    ReplyDelete
  7. salam,

    jangan tengok harga susu daklidi tuje...bandingkan juga yang lain-lain...pastu sukati ko lah nak berubah ati....aku sokong tapi jangan suka berubah hati sesuka hati.

    ReplyDelete
  8. hahaha..kena tipu la ni ek?
    ape lg, kasi santet la tokey kedai to..simbah cat pun ok..

    ReplyDelete
  9. haha.ingt berubah apa la td. suspen betul. Ok dibenarkan berubah! semoga cepat kaya. :)

    ReplyDelete
  10. haha..ingatkan apa la td.. bagus2... biar jauh kaki melangkah..asalkan..dapatkan harga yg murah...

    ReplyDelete
  11. Memang relevan untuk gua berubah hati kan???

    * yer..memang relevan..!

    ReplyDelete
  12. huiihhh.. itu boleh komplen kat KPDNKK atau tribunal pengguna.. melampau harganya..

    ReplyDelete
  13. kannn? susu dashledi tu aku takkan beli kat petrol pam atau 7-11. bapak mahal diorang tekan. baik pi kedai runcit biasa.

    ReplyDelete
  14. kedai tu kat mana?mahalnya la dia jual....

    ReplyDelete
  15. same mcm aku.aku beli cekelat mentos die bantai harga 1.60 kat kedai d stesen lrt berhampiran anda,skali aku tgk kat kedai biasa,harga sehengget je pon.giler markup lebey 60% d ctu!!

    ReplyDelete
  16. chettt!! entry yang sangat kuang hajar kerana telah berjaya mengencing aku,....

    baru jer aku pasang plan nak ngorat si fazlan......... he he......

    ReplyDelete
  17. @cikgu humairi,

    dh buat perbandingan harga ternyata sgt merugikan.

    ReplyDelete
  18. @crayon,

    simbah cat? ok, jom teman aku. biar sama2 masuk jailed kalo tertangkap. haha.

    ReplyDelete
  19. Kalau lu minum air yg bancuh sendiri lagi jimat. Bukan setakat teater Tun Mahathir lu boleh tengok, lu boleh beli handbag LV jugak gua rasa hehehe

    ReplyDelete
  20. @anitadahahs,

    kenapa, igt berubah apa? hehe.

    macam ler buleh kaya kalo simpan singgit sekupang dalam tabung tiap2 hari. haha.

    ReplyDelete
  21. @cik moon,

    duit tu lepas utk beli choki-choki kan?? hahah.

    ReplyDelete
  22. Fuyoooo~ Ducth lady gaga tuuuuuuu~ ;p

    ReplyDelete
  23. len kali minum kacip fatimah je setel

    ReplyDelete
  24. @hamzah ian,

    manja pulak bila lu komen macam gitu hamzah oi. bikin gau jatuh cinta sama lu.

    ohhhh

    ReplyDelete
  25. @relevan,

    terima kasih encik relevan kerana memberi komen yang relevan.

    ReplyDelete
  26. @pala maldini,

    siyesli selama ni tak sedar yg harga kt kedai tu jauh lebih mahal dr tmpt lain.

    hihi.

    ReplyDelete
  27. @kak tijah,

    itu ler pasal. beza singgit sekupang tu kak oii. buleh buat macam2 dah tu. bak kata budak2, buleh beli choki2.

    ReplyDelete
  28. @mario,

    penang ni haaa.. mahal kan.. cuba survey tmpt lu harga berapa

    ReplyDelete
  29. @aleen,

    gila vavi nak cepat kaya meraka nih. ang tak pe nam kupang je, aku singgit sekupang. huhuhuh. baik aku bagi kat ang je singgit tu.

    ReplyDelete
  30. @sofia,

    aku kencing tang mana? ada bau haghing tak? haha.

    ngorat lah dia, kot2 dia mau layan. haha.

    ReplyDelete
  31. @YB,

    haha. tak payah handbag LV YB oii, sy pakai beg murah je. simpan duit tu buat modal nak tukar rim.

    keh3x.

    ReplyDelete
  32. @aida,

    har har har.
    macam lucah lak komen ang ni.

    ReplyDelete
  33. @GB,

    itu lah. kalo beza takat kupang2 tu tak pe lagi kan

    ReplyDelete
  34. @days,

    glurrppp.. jom, mari minum bersama aku.. hahaha.. tapi takut jadi terlebih energi lak. hahaha.

    ReplyDelete
  35. saspen sih!..haha.. wajib aku ckp klu cenggini

    ReplyDelete
  36. Tajuk N3 siot jerk. wa ingat cam kes awek yg lari tak nak kawen tu ... kui33

    ReplyDelete
  37. ahahha...gila tajuk entry emo semacam haihh...
    gila mahai la sampai singgt lebih dia ambk untg,,kayo omak aihhh..

    ReplyDelete
  38. hoiii..lu nie bikin panas jerk..gua dah panas gila da nie..lu nie dah la nak kawin..wat statement camtuh lak..ishh..bikin susah2 aja

    ReplyDelete
  39. ingat berubah hati nak tukar keje kat 7E tadi..lalalalala..

    ReplyDelete
  40. uihhh~ bikin saspender jekkk! ingat ape kes tadi~ nampaknye hang kena banjer tokey kedai mahal minum susu dutch lady laaa... kasi gempak sket!!!

    ReplyDelete
  41. Dulu minum susu tue gak..tapi kendian tukar ke Marigold HL. Mahal sikit tapi rasa dier lagi sedap..

    ReplyDelete
  42. ahahaha

    setuju!

    SGT RELEVEN!

    ye yeah~ \m/

    ReplyDelete
  43. wahhh,, wa pon minat air 2...
    lu kan.. ska tiru wa kan...

    ReplyDelete
  44. belikan saja di hati yang baru..set nama kamu saja di situ

    ReplyDelete
  45. pg perak tak habaq kan.bagus bagus

    ReplyDelete
  46. heheh2, ingat berubah hati kat sapa ,ahaks ;)

    ReplyDelete
  47. Sikit lg nak tertampar muka kamu

    ReplyDelete
  48. @sastraboy: sgt relevan kan.. hihi..


    @azrina: betui tu. boleh boikot je kedai tu lepas ni.


    @amira: saspen tang mana? haha.


    @wachak: haha. kalo gua lari tak mo kawin, nanti gua mesti kena kejar balik dgn bakal laki gua. haha.


    @echah mahsuri: emo ker? kih3x.
    itu ar, nak boikot ker tak kedai tu? hahah.


    @one2paii: rilek la bro. gua citer psl susu dashledi je kan. haha.


    @MDT: gaji kat 7E mahal tak? kalo mahal, nak je apply. hihi.


    @kak nafira: suspender takper, jangan spender. haha.

    ReplyDelete
  49. @aujinz: kalo mahal, takmo lah.kalo murah, nak lah. hehe.


    @bonekadalamcermin: jom kita boikot kedai tu.. oh yeahhhh...


    @NZ: banyak la ang punya tiru! ang tu adik, aku ni kak. ang la tiru aku! apadaa...


    @brutalsolo: hmmm...


    @cdot cyg: hehe. mana ada pape. aku ok je. ;p


    @kila: aku takde nombor fon ko. aikk..camne tau??


    @six september: tipuuuuu... tak caya langsung!! uwekkk....

    ReplyDelete
  50. @miera; hmmm.. nak berubah hati kat sapa lak?? hehe. tak, tetap setia. keh3x.


    @fndrocka: kenapa nakt tampar muka sy? huhuhuh...

    ReplyDelete