Saturday, October 30, 2010

TEKA TEKI UNTUK BUDAK-BUDAK MALAS MANDI

Nak guna gua lu buleh tak?
Buleh la nohh
Syok dan mesra gitu
Kalau tak mesra, lagu mana nak mengeratkan tali silaturrahim antara kita???
Tak gitu budak-budak malas mandi??!!
Hihihi


Nih, gua ada 1 teka teki nak bagi
Di sebabkan teka teki ni sangat mudah dan menyenangkan
Hadiahnya ialah reload RM5 je
Tempat gua ada reload RM5 tau!!!
Kagum tak??
Kah3x


Teka teki tersebut ialah:


"Kenapa bila kita berak, kita mesti kencing. Tapi bila kita kencing,
tak semestinya kita berak???"



Tarikh tutup teka teki ni sampai Ahad.
Pemberi jawapan paling cepat akan dapat hadiah reload.




23 comments:

  1. sebab uhsus kencing ngan berak x sama..behza..kalo sama,mesti kua serentak..ye x?gua yang paling cepat kan?so gua wahjib dapat adiah kan??bak bak

    ReplyDelete
  2. sbb saluran kencing pendek. so bila lumba lari dgn berak...dia salu sampai dulu.

    gua lupa sapa ajar. tapi bukan cikgu bio.

    ReplyDelete
  3. pengecutan otot2 abdomen@perut untuk meningkatkan tekanan dalam perut kita bagi 'membantu' memudahkan pengeluaran tahi@najis adalah lebih kuat dan tekanan yg terhasil adalah lebih tinggi berbanding pengecutan otot2 tersebut ketika nk kencing.
    oleh yg demikian,kenapa kita berak kdg2 terkeluar air kencing?....sbb tekanan dalam badan ketika berak yg tinggi.
    berbanding pula ketika kencing kenapa xterberak sekali?....sbb tekanan yg terhasil sewaktu kencing xmampu/xterlalu kuat sehingga boleh terberak....tapi kadang2 boleh juga berlaku.

    ReplyDelete
  4. ciss !! teka teki berak lak. patut ada bauuuu ... kui33

    ReplyDelete
  5. milah? jadahnya nama! hahahaha


    *malas nak jawap! kah kah kah!

    ReplyDelete
  6. entah pengaruh dengan otot usus perut agaknya

    ReplyDelete
  7. Melah oh Melah..

    hilang selera aku nak sarapan pagi nie..waakakakaa..

    ReplyDelete
  8. sebab bila kita makan..mesti kita nak minum..jadi makanan tu jadi taik..keluar sekali dgn air yg jd kencing...

    tp bila kita minum belum tentu kita makan...sebab tu la bila kita kencing belum tentu kita berak..


    pandai tak aku..??

    ReplyDelete
  9. melah2....ape buruk benor teka teki ang nih...

    ReplyDelete
  10. salam ziarah..kena letak label 26PL dulu huhuuhuhu

    ReplyDelete
  11. sebab mule2 tadi dah berak? kencing boleh kencing lame, hahaha

    ReplyDelete
  12. hhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....


    hehehe...

    ReplyDelete
  13. Salam..(dtg wangi2 sbb dah mandi..hehe)


    saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

    Anyway kalau ada masa, silalah ke blog saya.

    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  14. apa punya pengotoq teka teki nih.



    nah amek award sbb hg busuk sgt! :D
    http://anisthebumblebee.blogspot.com/2010/11/award.html

    ReplyDelete
  15. next teka teki....apa punya soklan ni....

    ReplyDelete
  16. haa..ni jawapan kedua gua..sehbub bila kita berak..kita kena cagkung..berak dan kencing melalui cangkung..tp bila kncing,lu kena berdiri..gilo lu berdiri mano leh berok..otot tengah kemut..kencing jerk cam biaso,jgn kemut..sahkitt o0o0 tahan2..leh kena kencing berdaroh

    ReplyDelete
  17. sebab bila berak ,bau dia menusuk masuk hidung ,dan dengan serta merta kita jadik stim..bila stim makanya kita akan terkucil

    ReplyDelete