Thursday, December 9, 2010

Telefon berbunyi kringg kringg kringg

Hujan pagi. Sejuk. Tempek bedak sikit-sikit, letak lip gloss, rasa macam dah tersangat cun, tiba-tiba dengar handphone berbunyi.


'Telefon berbunyi, kringg kringg kringg. Ku angkat ku tanya siapa'.


Ringtone yang tak berapa best kedengaran. Aku lari-lari ibu, tak pernah dapat call pagi-pagi macam ni. Ohh.. Nombor yang tidak dikenali. Siapa kah??


Aku: Hello.
Jantan: Kat mana?
Aku: Kat mana apa?
Jantan: Eh, ni kat mana?
Aku: Perak. Ni sapa?
Jantan: Ni Abg Wan. Jauhnya kat Perak.
Aku: Eh, saya tak kenai ar awak ni. Salah nombor kot.
Jantan: Eh tak, nombor awak ni pernah naik kat telefon saya.
Aku: Agak-agak la, mana penah saya call awak ni. (grrrrrrr....)
Jantan: Ni tak kerja ka? (sebok pulak nak tanya orang kerja ka tak)
Aku: Ni saya nak pi keja la ni. Dah la, saya dah lambat. (auuuummmmm.. tunggu masa nak maki orang je ni).


Panggg.. Terus aku letak. Serupa handphone ni ada ganggang telefon. Ngok betui. Nak mengorat pun, agak-agak la bang. Pagi-pagi sangat der telefon. Kalau lama sikit cakap tadi, konpem kena maki. Aku pun dah lama tak maki orang dalam bahasa ibunda aku iaitu bahasa Kedah.


Sekian, tata -

25 comments:

  1. memang pun, mula2 buat taktik salah nombor...

    ReplyDelete
  2. keh3.. ada je jantan kol aku cenggitu.. gila babeng btoi... sumpah jadi honda civic baru tahu.. agak2 la guna taktik cenggitu.. XD

    ReplyDelete
  3. kak KB,

    dh lama jugak tak maki orang. dan pagi ni tetiba rasa nak maki orang. haha.

    ReplyDelete
  4. aida,

    nak honda sivic jugakkkk.. haha.

    ReplyDelete
  5. patut tanya dia balik, TAK KERJA KA? PEPAGI BUTA TEPON ORANG....... kalau dia kata TAK KERJA, sila jawab MAAF, SAYA TAK LAYAN LAKI TADAK KERJA. BYE. he he......

    ReplyDelete
  6. pagi2 x manis maki org..nak maki tunggu lepas kul 10..haha!

    MDT paling x suka bercakap dgn org pagi2..habitat semulajadi namanye..hiks!

    jom pi langkawi!

    ReplyDelete
  7. pia,

    betui, tak suka lelaki yg tak keja. say no to unemployed men. haha. betui ka bahasa ibunda aku ni?

    hantam p lah...

    ReplyDelete
  8. MDT,

    ala, dh laki tu kol awal sgt, takkan nak pospont maki tu smpai kol 10 kot. haha.

    *langkawi??? nak ikottttttttttt...

    ReplyDelete
  9. tuh ar..sapo suh ang xletak status hang kat operator nun..cam dalam FB nun..kan dah kena ayat..tgok cam gua..orang tepon jerk gua,operator kate..maaf..laki yang anda call masih buhjang dan kahcak..tuh yang ramai nak ayat gua tuh..lu kena letak status pehnie kat operator tepon lu tau..jgn luhpe tau

    ReplyDelete
  10. one2paii,

    ok2. gua ikut cadangan lu nih. tapi mampos gak gua mintak operator tu tukar status gua dr bujang ke bini orang, dia tarak mau. gua nak pecat je operator tu.

    ReplyDelete
  11. ecewah.ciri ciri nak ngorat? wei jom jmpe

    ReplyDelete
  12. awat hang garang sangat no??? kalau aku p aloq setaq aku putaq2 kepala hang :)

    ReplyDelete
  13. elehhh .. entah2 mamat tu hang punya bekas dulu. ap orang putih dok cakap .. ex-boypren.

    lagi xmo ngaku.



    ;p

    ReplyDelete
  14. hantwo,

    berani hang nak putaq pala aku??? satgi aku putaq pala hang balik, pastu ikat kat pokok nyok, boh kerengga. padan muka hang. haha.

    ReplyDelete
  15. sepet,

    cisskek btui komen ang ni. aku mana ada marka lama nama abg wan. wan tu triiii ada arr.. haha.

    ReplyDelete
  16. ke dia perantin laki yg guna nombor lain... ??


    heehehehe...

    ReplyDelete
  17. kak rin,

    haha. bukan lah. sy cam je suara dia. memandai je ek. haha.

    ReplyDelete
  18. nasib baik dia cepat letak.kalo x mmg maki je GC.!hehe..biar kaw2.heee

    ReplyDelete
  19. jantan tu pesen tak melawan. Gua kena dulu, mcm gampang jer!

    ReplyDelete
  20. chah,

    malas nak layan lah orang camni. wat tension je. serius menyampah.

    ReplyDelete
  21. msgoodnite,

    peseng budak2 baru nak belajar mengorat kot

    ReplyDelete
  22. mamat tu tak tau lagi nko dah berlaki kot..

    ReplyDelete
  23. gua igt pun lagu tuh la GC.. pesen gatai tak bertempat

    ReplyDelete
  24. abg tuh tgh sangap dik...kehkehkeh

    ReplyDelete