• News

    10 January, 2011

    jangan tahu beranak saja


    budak ni makin cun dan cumel seperti mak menakan dia
    *ok, ini iklan



    peringatan buat mak dan ayah
    kalau ada anak, jangan biar terlepas ke jalan raya
    memang anak bukan macam lembu yang nak kena ikat dekat tiang
    tapi kalau di biar anak tu lari kat atas jalan
    dan aku yang langgar budak-budak tu
    memang aku fobia dan trauma seumur hidup!!!
    oh pelis lahhh


    ter accident dengan tupai
    (kawan aku terlanggar tupai dan aku dapat rasa tayar kereta melenyek kepala tupai)
    aku terasa sangat sedih dan sayu
    rasa seperti seorang pembunuh yang kejam
    ini kan pulak terlanggar anak manusia


    ini kes benar
    lunch tadi kat kawasan perumahan aku
    ada dua orang budak melintas kat selekoh
    mujur aku bawak slow
    kalau laju, nahas la budak-budak tu


    pelisss lah mak ayah
    jaga budak-budak kecik tu
    jangan biar kayuh beskal kecik tu atas jalan raya
    sayangi lah anak-anak anda
    bak kata pepatah
    "jangan tahu beranak saja"


    sekian, terima kaseyyyy..





    20 comments:

    cikceriacorner said...

    yeaahahhaa..

    1 st..

    hahah...

    emm..betul tu..anak2 adalah harta..pelaburan yg sgt ternilai..jagalah dengan penuh kasih syg..:)

    Carnation said...

    alolo comey la anak menakan hang

    ingat waktu sekolah rendah dulu member aku meninggal sebab kena langgar dengan keta waktu nakp sekolah..sob sob

    Atsuko said...

    sekian, sama-sama..
    hehee

    sahromnasrudin said...

    huhuhuh..mende nie dh byk berlaku..pernah aku sound sorang bapak tue kat taman uma aku..dia sound aku balik..pas tue aku balas..jom kiter solat kat surau..terus terdiam dia huhuhuh

    Relevan said...

    Pok amai amai belalang kupu kupu..beranak ramai ramai nak menjaga malas aku...

    || NaFiRaa || said...

    haih~ sis pon slalu tengok budak2 main2 atas jalan.. siap main badminton lagi!!! kita plak kena stopkan kete tunggu dia ketepi~ tau lah kawasan perumahan..jgn lah wat jalan tu sendirik yg punye.. isk geram!! kita risau kot2 terlanggar..nanti kitaaaaa jugak yg di persalahkan!!!

    Anonymous said...

    Salam GC..
    Budak-budak tu nakal amat kot sampai mak bapaknya surrender...

    Yunus Badawi said...

    Betul tu. Aku pun fobia bila tengok budak2 main atas jalan tanpa pengawasan org dewasa. Kalau org yg macam kita ni bawa slow takpe (pujilah sikit ko dan aku). Kena yg bawa kete kat kawasan perumahan mcm pelesit. tak sempat nak brake.

    Dr K said...

    salam kenal :)

    cumel sungguh budak dalam gambar tu

    gadisBunga™ said...

    aku terlenyek katak pun dah rasa berdosa sangat. isk!

    Cik SHiNJU said...

    Salam...

    Weh..aku penah gak dulu..
    Tengah driving tetiba ade budak melintas jalan..pagar umah dia mmg dekat ngn jalan..adehaiii..lemah semangat..budak2 mmg la x reti..yg mak bapaknye lgsung x memantau..

    Unknown said...

    ahha..tula..pandai buat pndai jaga.erkk

    Siti Noor Aminah said...

    ccc- takot terlanggar budak2 tu tadi. geram arr.

    six september- comel macam mak menakan dia kan?
    kesian kawan ang tu weh. innalillah.

    atsuko- sama2 kasih kembali. ;p

    sahrom- ajak jemaah kat surau tu memang terbaek lah. ;p.
    org tegur baik2, takut apa2 jadi kat anak dia, boleh dia sound kita balik. urghhh..

    relevan- haha. hampeh je.

    kak nafira- suka hati mak bapak depa ja. masalahnya mak bapak pn sama je, biaq anak main atas jln raya. ok, entri emo nih. haha.

    abgreds- tak kot, sebab tgk yg kakak tu cumel je pakai tudung, yg si adik lari terkedek2. bukan budak nakal, tp budak takdak pengawasan mak bapak.

    YB- hehe. sempat puji memuji. ;p
    sy kat selekoh tadi, mujur hari ni terasa nak bawak slow (sbb hari2 sy mmg bawak laju2). grrrr..

    daddy ziyyad- salam kenal. ;p
    hehe, anak menakan merangkap anak sedara. comel macam mak menakan dia lah. haha.

    GB- eh, btl la. aku terlanggar lalat pn kadang2 dh rasa diri ini sgt berdosa. huhu.

    cik shinju- tu arr. masalahnya tmpt aku ni kawasan apartment, bkn rumah teres yg pagar dekat dgn jln. nampak sgt mak ayah tak tau anak dah turun ke bawah.main atas jalan.

    echah- erkkkk... buat apa weh? haha.

    a.z.r.i.n.a.03.07 said...

    Mak sapa tu ?

    memang nak kena tu...

    Kuasai Minda said...

    Kejadian macam tu memang selalu berlaku, terutama di kawasan taman perumahan. Depa ingat selamat kot dok lepas anak bebas macam tu...

    Ada satu kejadian, nak tumbang sembang kat sini. Bila aku lalu di kawasan taman perumahan yang pernah aku duduk dulu di SP. Bila ada kereta lalu ja mesti ada dua tiga orang bebudak belari-lari dok kejar kereta nak tepuk2 dinding kereta. Lepas tu depa pakat gelak, bangga la tu.
    Ada sekali aku pi ambik abang aku yang datang nak ziarah. Masa nak sampai rumah tu ada la kejadian yang sama. Abang aku suruh berenti. Dia keluar dan jerkah budak2 tu, habis beselerak lari. Lepas tu kalau nampak kereta aku, depa tak berani rapat dah...

    Hahaha padan muka!

    Days said...

    biaselah tu.bile dh kene langgar ank tu bru la nak meroyan marah2 org len..dri sendri xnak slhkan aiseyhhhh

    mun said...

    sokong weh!

    Mak Su said...

    meh nak cium skit si gebus tu :)

    alamak, betui ker telanggar tupai... hu hu hu, berderau darah bila membaca, x sampai hati, betuller, mak pak, pandai2 ler jaga anak, jgn tahu beranak jer

    HaN WarreN said...

    saya tau buang air besar je sebab saya lum kawin dan takleh beranak :P

    Anonymous said...

    memang risau bila nak lepaskan anak2 kat luar umah..walaupun anak2 MDT duduk kawasan kg..tp ade gak org2 kampung yg tak reti bahasa suka bawak motor/kereta laju2 macam jalan tu atuk dia yg punya..nasib baek ayam/kucing yg mati..kalau org yg mati..memang matilah dia MDT kerjakan..

    Total Pageviews

    My Followers