• News

    18 January, 2011

    makanan ni je yang murah kat sini

    Kat Lumut ni, mana ada Jusco, Pasific pun tak dak. Kalau tak salah aku, kat Manjung ada Billion, kat Sitiawan ada The Store. Tapi kat sini macam bandar besar, makan kemahen mahal. Lunch aku tiap-tiap hari kena dekat rm5 jugak. Makan je tu, tak masuk ayaq lagi.


    Kat Penang dulu (aku duduk sebelah island), still boleh jumpa makanan tengahari yang murah. Boleh cari kat area Pantai Seagate, mengadap ke Pulau Jerejak. Makanan memang banyak pilihan. Tapi murah. Kat sini, sumpah mahal nasik campur. Tak dapat di terima akal, lauk macam tu cikai dah rm4.50. 


    Tapi aku ada jumpa tempat yang jual sarapan yang murah.. Tadaaaaaaa... Karipap sardin dan bihun goreng.




    Kakak tu jual, 3 bijik singgit. Ok lah tu.
    Yang penting, sedap.
    Kalo mahal tapi rasa macam haram, terus boikot bisnes kakak tu.
    haha.


    (gambar macam biasa, cilok gugel arr)





    Masa kat Penang, makcik tu jual rm1.50 kalo letak extra sambal ikan bilis
    Kakak Lumut ni kira ok ar, maintain rm1
    Nasik lemak dia jual pun rm1 je

    (gambar ni pun cilok kat gugel)



    Dua makanan ni je la yang aku rasa sekarang murah dan sedap. Berbaloi-baloi kalau beli. Nak jimat, aku ingat nak beli je bihun goreng ni dua bungkus, sebungkus makan masa breakfast, sebungkus lagi makan masa lunch. Haha. Daif gila aku. Haha. Kita kena berjimat cermat ye kawan-kawan, ni telefon cokia aku pun dah mula buat hal. Ingat nak kena tukar pakai telefon beri-beri lah. Berapa kupang gamaknya telefon beri-beri tu ye??? Sapa ada jumpa telefon beri-beri yang murah, pelisss roger me. (telefon seken hen, tak mau, aku rijek awal-awal. OK, very demanding).



    Sekian, salam hari selasa dari GC yang tak sabar nak cuti Thaipusam. Hooreyyy.. Cuti..

    18 comments:

    Relevan said...

    Karipap satu..! be hon 1..

    ngidam dah ke?..Wakaka!

    Kancilbiru said...

    karipap...feveret ku..hihihi

    Pala Maldini said...

    aisey.. buh lah gambar yang real, baru boleh nengok sedap tak sedap...

    tasekM said...

    taipusam berapa ari bulan hah yang...?




    .

    HaN WarreN said...

    ala biasala la tu...bagi aku bab makan ni takyah la berjimat sanagt sebab makan kan..lain la hang makan kat kedai yang gile grand sampai sekali mkan kena hentak rm40...
    takat Rm15 sehari untuk makan pagi petang malam tu kira normal...
    aku ni lagi la duduk tokyo duit tak pernah cukup :P...beriban habis tiap2 bulan...
    (raya cina hang nak cuti raya india hang nak cuti.....pekerja contoh ni...)

    Yunus Badawi said...

    Kalau aku ke Lumut lagi bolehlah ko bawa aku ke tempat makcik tu. Tahun lepas masa aku ke Lumut aku makan bekfas kat hotel aje. Jarang sebenarnya aku makan kat hotel kalau pergi mana2 sebab aku lebih suka makan kat luar kat tempat yg femes dan sedap.

    hai said...

    salam,
    kat sana seafoodnya x murah ke???membayangkan dok kat ngan laut mesti syok dpat makan udang, sotong fresh!!

    sahromnasrudin said...

    cian hang..talipon dah merengek minta yg baru erk...errmm..duit nuffnang tue hang tukaq la dgn henpon belekberi hehehehhe

    Carnation said...

    biasa la karipap 3bijik singgit

    tapi kat kampung aku maintain sebijik dua kupang lagi

    Dr K said...

    kat Penang jugak makan yang terbaekkk kan...

    ada char koey tiau...ada nasi kandaq...ada paemboq..ada laksa penang..

    u penah makan tak Nasi Ayam Misai..?

    || NaFiRaa || said...

    wew.. tetiba terliur plak karipap itu~ kekekeke

    a.z.r.i.n.a.03.07 said...

    memang cepat kayalah orang-orang yang meniaga kat situ..

    platipus said...

    aku suka gila karipap!!!

    aNiS tHe BumbleBee said...

    karipap mmg bestttttt!!!

    ~persatuan penggemar karipap nasional~

    -MsGoodNite- said...

    weh GC.. Duit Nuffnang hang dah riban-riban takkan daif lagi kut... hahaha

    Cik Anita said...

    alah. makan bihun je? kedekut ke jimat nih? kui3.

    Kuasai Minda said...

    Dulu masa kecik2, karipap 5 biji singgit...la ni 3 biji. Ada lagi nak cepat kaya 2 singgit, tapi bentuk badan karipap dan perasanya sangatlah melelehkan air mata dan air idungku ini....

    Takpa la, nak buat macam mana. Bagi aku, biar mahal tapi sedap. (Kalau murah + sedap lagi la bagus!) daripada murah tapi tak sedap, atau mahal tapi tak sedap. Harga sekarang ditentukan oleh penjual, bukan lagi pembeli. Sebab sekarang ni, kebanyakan orang laki bini bekerja, mana ada masa nak masak2, sebab tu ada yang sanggup juga beli walaupun tidak berpuas ati....

    cikpia said...

    wei, kat mana wei??? lapaq mihun!!!!

    Total Pageviews

    My Followers