Monday, January 17, 2011

rojak

aku konfius
aku cakap yang ni rojak




tapi orang kat tempat baru aku sekarang pun cakap ni rojak





bukan yang ni pasembur ka?
yang beza sikit kat sini, pasembur dia tak ada timun dan sengkuang potong-potong macam tu
konfius ni
macam kena kejutan budaya je kat sini
sudah la cuci kereta kat sini mahal dari penang
kat penang cuci keta dalam luar baru rm8
sini melampau rm10
cekik darah betul


Ps:

1) sumber gambar, godek kat gugel. tq.

2) ayat mak-mak kalau nak suruh anak balik kampung, "mak dah buat dah pekasam kat hang sebalang". isshhh.. memang nak kena balik ni.. haha.. aku tengok pekasam yang dok jual kat pasar malam, 3 ekor besar tapak tangan aku ni dah rm5. sedap belom tentu lagi tu. ok mak, wait haaa.. anakmu akan pulang hujung bulan nanti. ekekeke.



15 comments:

  1. hehe jgn lupe balik kg... perkasam mak dah tunggu tu... (^_^) ~

    ReplyDelete
  2. rojak nih aku xbrape gemor sgt.tapi gamba tu boleh tahan mengancam.cis!

    ReplyDelete
  3. dua2 rojak la..

    1) Rojak buah

    2) Rojak pasembor or rojak mamak

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum..aku pun tak bape suka rojak nie..tapi layan gak le hehehee

    ReplyDelete
  5. Belasah je..rojak ke pesembur ke janji boleh ngapp!

    ReplyDelete
  6. macam kita tak puas hati apasal² jemput² dipanggil cekodok... tak ingin aku makan kodok weh! (jeritan batinku) :)

    ReplyDelete
  7. hantam saja laa..janji sedap!! kt ganu ada gak sebut rojak ayam.dok bayang fuh,ayam2 pestu ada kuah..rupanya2...pasemboq..hinss..bedah tertipuu!!

    p/s;ni jgn dok buat2 lupa plak.suh mak hg ready siap2.ikan pekasam na..balang kecik pon xpa.bulan 3 ni kak pi ambek.

    ReplyDelete
  8. Yang 1st tuh, saya panggil rojak petis.

    Yang second tuh, rojak mamak a.k.a pasembor kalau di penang.

    duduk mana skrg?

    ReplyDelete
  9. kalo tak letak makanan bukan belog lu la der hehehehe.lapoooo

    ReplyDelete
  10. yg atas tu rojak buah
    yg bawah tu rojak je kot..hehehe
    yg penting dua2 sedap

    ReplyDelete
  11. gambar bawah aku panggil rojak keleng...

    ReplyDelete
  12. kat sini lagi best...dua2 sebut rojak.

    1) rojak buah
    2) rojak pasembor..

    camna tu?

    ReplyDelete
  13. pasembok, pasembok...
    mkn smpai tersembok..

    wei, aq pon heran gk dgan glran 2.. tp hntam ja, janji mkn..

    ReplyDelete
  14. ko kata cuci kereta camtu mahal? aku akt Serdang ni pernah terkena cuci moto je 15 hinggit. Ape ke bodoh aku pergi bayar.haha

    ReplyDelete