• News

    17 January, 2011

    Rojak Vs Pasembur

    aku sebenarnya agak confused
    aku panggil benda ni rojak



    
    tapi orang kat tempat baru aku sekarang pun cakap ni rojak




    
    bukan yang ni pasembur ka?

    yang beza sikit kat sini, pasembur dia tak ada timun 

    dan sengkuang potong-potong macam tu

    confused ni

    macam kena kejutan budaya je kat sini

    sudah la cuci kereta kat sini mahal dari penang

    kat penang cuci keta dalam luar baru rm8

    sini melampau rm10

    cekik darah betul


    Ps:

    1) sumber gambar, godek kat google. thank you Mr. Google

    2) ayat mak-mak kalau nak suruh anak balik kampung, "mak dah buat dah pekasam kat hang sebalang". isshhh.. memang nak kena balik ni.. haha.. aku tengok pekasam yang dok jual kat pasar malam, 3 ekor besar tapak tangan aku ni dah rm5. sedap belum tentu lagi tu. ok mak, wait haaa.. anakmu akan pulang hujung bulan nanti. ekekeke.



    15 comments:

    Anonymous said...

    hehe jgn lupe balik kg... perkasam mak dah tunggu tu... (^_^) ~

    Aleen Aiden said...

    rojak nih aku xbrape gemor sgt.tapi gamba tu boleh tahan mengancam.cis!

    Pala Maldini said...

    dua2 rojak la..

    1) Rojak buah

    2) Rojak pasembor or rojak mamak

    sahromnasrudin said...

    assalamualaikum..aku pun tak bape suka rojak nie..tapi layan gak le hehehee

    HaN WarreN said...

    tu rojak mamak wei...

    Relevan said...

    Belasah je..rojak ke pesembur ke janji boleh ngapp!

    kucingorengemok said...

    macam kita tak puas hati apasal² jemput² dipanggil cekodok... tak ingin aku makan kodok weh! (jeritan batinku) :)

    aNiS tHe BumbleBee said...

    hantam saja laa..janji sedap!! kt ganu ada gak sebut rojak ayam.dok bayang fuh,ayam2 pestu ada kuah..rupanya2...pasemboq..hinss..bedah tertipuu!!

    p/s;ni jgn dok buat2 lupa plak.suh mak hg ready siap2.ikan pekasam na..balang kecik pon xpa.bulan 3 ni kak pi ambek.

    Dr K said...

    Yang 1st tuh, saya panggil rojak petis.

    Yang second tuh, rojak mamak a.k.a pasembor kalau di penang.

    duduk mana skrg?

    Days said...

    kalo tak letak makanan bukan belog lu la der hehehehe.lapoooo

    Sricahaya said...

    yg atas tu rojak buah
    yg bawah tu rojak je kot..hehehe
    yg penting dua2 sedap

    -MsGoodNite- said...

    gambar bawah aku panggil rojak keleng...

    Kancilbiru said...

    kat sini lagi best...dua2 sebut rojak.

    1) rojak buah
    2) rojak pasembor..

    camna tu?

    ~Nur Zulaiha~ said...

    pasembok, pasembok...
    mkn smpai tersembok..

    wei, aq pon heran gk dgan glran 2.. tp hntam ja, janji mkn..

    Cik Anita said...

    ko kata cuci kereta camtu mahal? aku akt Serdang ni pernah terkena cuci moto je 15 hinggit. Ape ke bodoh aku pergi bayar.haha

    Total Pageviews

    My Followers