Friday, February 25, 2011

jangan gentar

Heyy GC, ini kan hanya ubat
Kenapa kamu begitu penakut
Ubat tidak ada gigi, dia tak boleh gigi lidah dan anak tekak kamu

Aku tahu
Tapi aku memang tidak gemarkan ubat
Baunya saja bisa buat aku mau muntah

Ohhh GC, kamu ini sungguh manja
Bukan sahaja manja, tapi penakut!!!
Hahaha

Cisss.. Setan kau!!
Aku bukan penakut
Aku cuma tak suka

Hahaha.. Konon belajar silat
Kenal kekuda
Belajar taekwondo
Tahu bagaimana mau menendang, menumbuk

Korang hajar jugak perli-perli aku!!


Gambar di cilok dari google.



* Dari kanak-kanak, sehingga remaja (perasan yang aku masih remaja), aku tak pernah suka makan ubat. Ubat batuk ok! Pil-pil jadah tu semua aku tak suka. Bau pun satu macam. Ada tak ubat untuk hilangkan fobia makan ubat nih???

* Kawan aku bagi idea, kalau tak suka makan ubat, masukkan ubat dalam pisang yang telah di potong lebih kurang 2cm, dam kemudian telan. Bijak tak? Kehkehkeh.

35 comments:

  1. hahah... tak suke ubat rupenya? huhu...ada orang di hancurkan ubat pil tu pastu campurkan daalm susu ? ade kesan ke ? haish ...ni bukan idea tau ...ni cume cerita :P

    ReplyDelete
  2. maera bkn tak suke ubat tp malas mkn ubat..hahaha~

    yang comel,
    Khumaera Ismail

    ReplyDelete
  3. mawar berduri - kah3x. masa kecik2 dulu, mak buat cmni la. sorang pegang kaki, sorang pegang tgn, sorang suapkan ubat dalam mulut. haha. (malu)

    khumaera - haáh, malas kan nak makan ubat. keh3x

    ReplyDelete
  4. kalau ubat me tak suka makan yang cair tuu . suka yg telan2 je . teehee . harap2 cik gc cepat sembuh ye .

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum,

    masukkan pil-pil itu dalam pisang, pastu kunyah...jaga jangan termuntah!

    ReplyDelete
  6. lorrrrr tak macho langsung takut makan obattttt?? apekaahhhh??

    ReplyDelete
  7. teruk bebeno....
    nanti ko pregnant mcamane beb?
    ntah2 makan ubat mcm makan cekedis...hahahahaaa

    ReplyDelete
  8. mase mkn ubat tu bayangkan situasi ko tgh gembire,duk men layang2 ke,memori dpt hadiah dlu2 ke,asal jgn pikir lgsg psl ubat tu,boleyh?

    teori ak ni blom test lg,hrp mklum

    ReplyDelete
  9. kahkahkah...kelakor la ko nie..untung aku ada member yang kelakor mcm ko nie...ubat pun takut huhuhuhhh

    ReplyDelete
  10. akak paling x suke makan ubat air ... biar ubat pil lagi best :)

    ReplyDelete
  11. OOOhhh.. sis pernah berhadapan dengan org takut makan ubat nih!!! junior satu bilik ngan sis demam..tapi x reti makan ubat!!! air dh habes secawan minum.. last2 ubat keluar balik!!! hadoiiii laaa~ last2 gi inject jek! habes citer!

    ReplyDelete
  12. aku suka pills, jangan sesekali bagi ubat cair.... tobat aku tak minum!!!

    ReplyDelete
  13. aisehhh. aku baru nak ajar ko makan jamu.

    ReplyDelete
  14. sarah: pahittttt... huhu

    cikgu humairi: itu la, riso plak kalo tergigit, mau muntah plak lepas tu. haha

    ReplyDelete
  15. kak pnut: weh, mana aci kata lagu tu. ubat tu pahit tau dak.

    ujee: apa kena mengena makan ubat dengan pregnant plak? haha

    Al: air dah abeh segelas, ubat tak telan2 lagi, cmno tu? hoho

    sahrom: agak2 ar, igt aku tengah buat lawak ka? aku serius tak suka ubat. uwaaaa...

    ReplyDelete
  16. kak ieda: sy dua2 tak mo. ubat air tu sy boleh telan ubat batuk je. haha.

    kak nafira: kalo sy nak makan, sy kena betul2 fokus, kalo tak mmg keluar balik ubat tu.

    pia: eeeee.. pahit! pill la pahit woiii..

    kak tijah: jamu jenis tak payah telan2 ni ada tak?

    ReplyDelete
  17. ade kawan MDT makan ubat dgn roti..ubat tu dimasukkan sekali dlm roti pastu ngap!

    ce terai..ce terai :P

    ReplyDelete
  18. tips kawan nko memang bijak!

    kalau opah aku, dia hancur2 kan... bubuh dalam roti.. dan telan. pastu, pulun kopi..

    ReplyDelete
  19. Jom kita buat persatuan org yg tak suka makan ubat hehehe

    ReplyDelete
  20. Esok kalau ko beranak mcmana nak makan jamu?

    ReplyDelete
  21. MDT: whatttt??? tidak la sy sanggup nak teraiiii.. haha

    relevan: eeee... so geli. hoho

    pala maldini: tak sanggup la weh. lagi la rasa pahit kalo hancur2 macam tu. next idea pelisss.. haha

    YB pun tak suka makan ubat? tiru lah tu. haha.

    (tunggu lepas beranak la, sy usahakan untuk makan jamu jugak.kah3x)

    ReplyDelete
  22. ko suka makan sayur tak?
    kalau sayur tak suka, ubat tak suka, parah gak tuh wehhh...

    dah dah, pi makan vitamin.. hehehehe

    ReplyDelete
  23. aku selalu tak abiskan antibiotik aku sebab tak suka bau dia masa uk uk. sama spesis kah?

    ReplyDelete
  24. masuk ubat dlm pisang ....terbaik idea tuh...leh folo..hehehe

    ReplyDelete
  25. ler, nanti takut tercekik pisang plaks

    ReplyDelete
  26. hilang langsi lu la der.ubat tu cairkan je pastu minum.heheheh lu saket ape nih smpai kene hadapi jgk ubat ubatan nih? get well soon la pape pon huuu

    ReplyDelete
  27. GC..macam guru cemerlang plak.:)

    takut makan ubat ke..Anggap je,makan gula-gula..

    Entri Terkini: Join 1st GA dari Mak Dara. Tajuk Drama..

    ReplyDelete
  28. macam anak saya la plak,takut makan ubat...hu hu...

    ReplyDelete
  29. ala ubat ni, buat kunyah2 jek *sombong*

    =)

    ReplyDelete
  30. Moga segera sembuh.

    Kalu takut pil, sila telan tablet.

    heheheheh buka table ok.

    ReplyDelete
  31. aku pun salah sorang yg tkut mkn ubat gak, haha, kalau ubat biji tuwh susah giler nak msuk mulut tapi kalau ubat air tuw steady jeww..

    ReplyDelete