Wednesday, March 2, 2011

malam yang sepi dan hangat

Malam itu, keadaan dalam bilik agak panas. Ohhh.. Lupa on kipas rupanya. Dalam gelap malam, aku bangun meraba-raba kipas dan menekan suis. Kalau buka lampu, alamatnya susah pulak nak sambung feel tidur yang sudah mari tadi.
Macam ada yang kurang lengkap aku lakukan malam itu. Ohhh.. Lupa pakai bedak batu nasila rupanya. Aku bangun dalam keadaan meraba-raba lagi menuju ke meja solek. Di situ aku letakkan botol bedak batu nasila. Nak cantik, kena la ada usaha sikit. Guna cara tradisional pulak tu, tak perabih duit beli produk kosmetik seperti dalam iklan kat TV.


Sumber dari google. 

Gelap, malas nak buka lampu. Cahaya dari luar bilik pun langsung tak dapat menembusi ketebalan langsir yang memang sengaja di beli kain macam tu. Almaklumlah orang bujang masa tu, hujung minggu digunakan untuk membuta tanpa ada sebarang gangguan bunyi mahupun cahaya.
Ok, jumpa jugak botol bedak batu nasila. Mula-mula, kena goyang-goyang dulu. Bukan goyangkan badan, tapi goyangkan botol bedak. Kemudian, tuangkan ke atas tapak tangan dan sapu ke muka. Harap-harap kurang sikit parut-parut jerawat kat muka ni. Aminnnnnnnn. Terus sapu bedak ke seluruh muka.

Perghhhh.. Kenapa rasa lain macam? Berminyak, panas semacam. Mata terus tak boleh buka. Meraba-raba lagi cari suis lampu. Cahaya lampu menerangi bilik, tadaaaa…Dengan mata yang boleh dibuka sikit sebab pedih yang teramat sangat, aku dapat saksikan kat tapak tangan sekarang ada saki baki minyak berwarna merah.
Sumpah, nescaya aku dah sapu minyak panas, benda wajib yang perlu di sapu di perut dan pinggang ketika senggugut. Malam tu terus tak jadi tidur dalam bilik, tidur dalam bilik air jawabnya.


Sumber dari google jugak. Promosi Minyak Panas Jerangau Merah
di belog GC. Jangan lupa beli. Kehkehkeh.


17 comments:

  1. keh3x.. amik.. langsung tak leh tido..

    ReplyDelete
  2. encik suami urut guna minyak panas gini jugak ke?..

    ReplyDelete
  3. hahaha~~hambik~~~panas lagi tak??

    ReplyDelete
  4. x suke bau minyak .sekian. okbai

    ReplyDelete
  5. perghhhh gile kentang g sapu minyak panas kat muka....

    ReplyDelete
  6. kalau dah sapu minyak merah tu..tak berlawan ke dgn air?

    lepas ni kena tidor dgn pasang lampu terang2 ler jawabnye :D

    ReplyDelete
  7. HAHAHA. ape ni GC..!! hadoi.

    berharap jerawat tu terus hilang, dah guna minyak yg berkesan, kan?

    pergh~ panazz!

    ReplyDelete
  8. terbaekkk! ini yg org kata "amik kau ubat!"

    hahaha

    ReplyDelete
  9. adoyai....
    bahaya nih..hish...Gc next time more careful ye....seb abaik minyak panas jeranagu merah je ..kalau kna botol asid ke? hah .....naya !..huhu

    ReplyDelete
  10. hahah..minyak panas jerangau merah..memang betul2 panassssss!

    lagi parah dari nasib si bujal yg tepek yoko2 kat ketiak! ~ahaha

    ReplyDelete
  11. ha..ha.. hilang tak sengugut kat muka tu.. selalu klu sapu kat perut kan berkesan..

    ReplyDelete
  12. konfem lepas nih jerawat tobat x mo naik dh.. serik kena minyak hangat.. muahahaha

    ReplyDelete
  13. daulat dari bujal kot ni? hahahahaa!!!!!

    ReplyDelete
  14. ya ALLAHH pijorr muka tuhhh...adehhh..

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum,

    memang....bedak tu....nasi laaa.

    ReplyDelete