Thursday, March 17, 2011

sedap itu subjektif

Gambar sedap yang di cedok dari google.
Versi sambal petai yang berbeza dari cara mak aku masak.




Kamu tahu, sedap itu subjektif

Kalau aku bilang sedap, belum tentu kau akan bilang sedap jugak

Ya, kita tidak sehati dan sejiwa

Tak mengapa


Aku bilang, petai sedap

Kau bilang tidak

Kau bilang durian sedap

Aku muntah dulu



Sedap itu untuk makanan

Sedap pun untuk suara jugak (kalau cakap merdunya suara kamu, sangat skema rama rasanya)

Apa sahaja boleh di bilang sedap

Dapat garu belakang badan pun sedap

Dan lagi sedap, lepas beberapa hari tak berak, tiba-tiba dapat lepaskan hajat yang lama terpendam

Ohhhh.. Sangat sedap


Ok, jemput minum milo yang sedap ini.. kehkehkeh..

17 comments:

  1. petai sedap. durian pun sedap.

    ReplyDelete
  2. hahaha..dapat berak ialah satu nikmat yg tuhan berikan, kamu tahu?
    cuba kamu sembelit, mahu pecah pintu jamban itu dipegang tatkala kamu meneran!

    :P

    ReplyDelete
  3. wow..best..makanan itu..

    saya setuju ngan dedi ziyyad..berak tu nikmat..kalo xberak..kang toksin naik kepala..pastu sakit..heheh

    ReplyDelete
  4. buah geduak lagi sedap!!!

    tau dak???

    ReplyDelete
  5. nerzhul - heyy kamu, sy tak suka durian tau.. haha..


    daddy ziyyad - ambik masa yg lebih lama berada dlm tandasssss.. hihih..


    ccc - hahahaha... sedappp dapat berakkk.. haha..


    mdt - yarksss.. tak suka.. tak sedappp!! haha..


    kak nafira - akak pregnant, kurangkan minum teh.. hihihi

    ReplyDelete
  6. dan akan diakhiri dengan kata2,

    ahhhhh sedap nya.

    =)

    ReplyDelete
  7. lorh.ckp pasal najis dah xboleh nak trima milo dah.huuhuh

    ReplyDelete
  8. kamu nak cakap pasal benda lain sebenarnya kan??

    ReplyDelete
  9. ada satu lagi sedap yang nko mungkin nak sebut.. tapi, dah tertekan button "Publish" ... kan ? :-)

    ReplyDelete
  10. dulu aku tak makan durian. tapi bila kawan aku cakap, sapa tak makan durian dia anak manja, terus aku pelahap. muntah tu belakang kira. janji aku bukan manja.

    ReplyDelete
  11. saya suka sambal udang and petai!!!


    dah sedap2 telan air liur sebab ko ckp pasal sambal, tetiba mati selera, sebab ko ckp pasal jamban! cisss!!!

    ReplyDelete
  12. wakaka jawab daddyziyyad sabo je la aku... makan sambal tumis petai pastu minum milo adalah sgt tak sedap..haha

    ReplyDelete
  13. pehal tetibe kuar berak plak ni?hahah
    asal jgn teran sngt smp kuar buasir sudah

    apepon ak suke durian
    sape2 x suke durian adalah budak manja..haha
    apeda..raja sgale buah pon x suke
    kang x psl2 sume buah mberontak

    ReplyDelete
  14. aku tak suka nescafe..ia tak sedap tp aku suke milo..ia sedap huhuhuhhhh

    ReplyDelete
  15. Sedap tu memang subjektif. Jangan susah-susah nak pujuk orang lain kata sedap kalau dah memang tak sedap. Tapi kalau dah sedap, yang tak sedap pun boleh jadi sedap.

    Teringat iklan minyak masak suatu masa dahulu; Goreng pun sodap!

    ReplyDelete