Wednesday, May 11, 2011

bahasa Melayu kebanggaan kita - mari berpantun..!!

Tempat lembu meragut rumput.



pergi ke pekan bersama cik noni,
nampak cik leha dating dengan jamal,
hajat di hati nak balun nasik lemak pagi ni,
apa kan daya orang tak jual.


anak kucing menggesel-gesel,
sarapan pagi dengan roti telorrr,
alamatnya singgah Shell,
beli roti lorrr.


pakai baju singkat nampak pusat,
memang sah nak tiru gaya J.Lo,
nak kuat dan sihat,
makan la roti bersama milo.


pergi klinik dapat MC,
lengussss kat tangan ni tak ok2 lagi,
sampai di sini mari berpantun bersama GC,
esok2 kita berpantun lagi.


mat saleh,
dan hantu kak limah,
keh.. keh.. keh..
kah.. kah.. kah..

17 comments:

  1. saya suka pantun ini
    buat saka suka nak datang lagi

    ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
  2. satu dua budak bersanggul
    aku rasa gc dah biul

    ReplyDelete
  3. amboi...pantun rock terkini gitu

    mc ke...?


    ^_____~

    ReplyDelete
  4. saya ulang pantun KOG :

    satu dua budak bersanggul
    aku rasa gc dah biul

    haha~~

    ReplyDelete
  5. saya budak baru belajar
    kalau salah tolong ajar

    ok dah.jadi tak pantung aku KAHKAHKAH

    ReplyDelete
  6. Letiss lengusss sampai tesasul,
    Anak arnab mati tak makan,
    Tak baek kata GC biul,
    Tapi gurau boleh jela kann.

    ReplyDelete
  7. anak kucing anak rimau,
    bila lagi nak sambung?



    oke, pantun dua kerat pun, gua x leh masuk.

    keh3x.


    brekfes ala kadar mcm tu, jangan lupa lunch.

    =)

    ReplyDelete
  8. confirm nko tengah takde benda nak buat la nih..

    ReplyDelete
  9. pi makan kenduri kat sik..
    sebelum sampai singgah jeniang..
    hang biasa lepak tasik...
    org kata ada hantu siang hehehehehhe

    ReplyDelete
  10. cik siti main belon
    cuti2 ni mesti GC tengok sinetron

    kan?kan?kan?

    ReplyDelete
  11. Jumpa katak dalam perigi
    Ikan selar si ikan pari
    kalau nak MC lagi..
    Mai sini saya beri..

    :P

    ReplyDelete
  12. keh..keh..keh...gelak lagi...
    keh..keh..keh..asyik gelak lagi....
    sekian......gelak lagi.......

    ReplyDelete
  13. apa kobondo pantun hgpa semua ni? tak best langsung.. cer buat pantun yg best sikit.. haha

    ReplyDelete
  14. Bekfes pagi ni bawak roti
    Lapik dengan kaya dan marjerin daisy
    Sudah kenyang; kenyanglah lagi
    Bila member bagi nasi lemak free...



    cat cilot at at
    hari ni GC sihat ?

    ReplyDelete
  15. kak reen,

    sy sihat je. sihat sokmo. ;p

    ReplyDelete
  16. pergi ke pasar naik ketapi,
    ko ni dah kenapa?

    ReplyDelete