Friday, May 27, 2011

BAKOR AJE.. BAKOR..

orang kata, hari jumaat tak boleh hangin2 kan.. tapi tak kira, nak hangin jugak.. balik keja semalam, dah perasan yang ayaq paip macam slow je walopun dah buka habih out orang kedah kata.. tapi gua tetap gigih nak basuh baju dalam mesin, lagipun ada uniform laki gua.. gua tak ada uniform, pergi kerja taram t-shirt pun boleh.. jadi yang penting, memang kena basuh baju dia..

alhamdulillah, baju beliau selamat jugak di basuh. ayaq untuk mandi, wuduk dan masak pun sempat guna.. alkisahnya rumah tu pesen takdak kolah, apa2hal sebelum tidoq, gua pun gigih la tadah ayaq dalam timba. mandi koboi ala2 berus gigi, cuci muka dan untuk wuduk pagi esok cukup lah.. lepas tu nak pi keja, kita spray lah minyak wangi barang 2,3 botoi..

bangun pagi, ingatkan penuh la ayaq dalam timba, ropa2nya jangan kata setengah timba, suku timba pun haraaammmm.. nak gosok gigi memang lepas, tapi nak wuduk macam mana? sekali rasa nak terberak, jenuh istinjak pakai tisu.. gua tengok laki gua siap2, gua tanya mau pergi mana, dia kata mandi kat masjid.. gua pun ada lagi, dengan terhegeh2 bersiap, maka merempit la kami berdua ke masjid.. masa sampai tu betul2 imam nak mula solat subuh..

balik rumah, lif rosak pulak!!!

gua pun gigih la eksesais subuh2 tu naik tangga sampai ke tingkat 5. nak ke tempat kerja pagi ni kena turun tangga pulak. ni gua rasa badan macam ringan sikit, gamaknya berapa gram lemak yang berjaya gua singkirkan eksesais pagi2 tadi kan.


*ni kali ke-2 ayaq takdak. tapi hari tu, tengah malam ada balik. kali ni, sampai ke pagi langsung takdak.

*lif jangan dok kata, kerap jugak rosak. kalo tak mengandung, tak dak hal. rosak seminggu sekali pun takpa, boleh jugak eksesais (tipu je ni, eksesais la konon).


gambar yang tak ada kena mengena
* 3 orang petugas di majlis kawen gua

18 comments:

  1. mesti jadi atlet baby ko nanti. :D

    ReplyDelete
  2. senam pagi gitew...

    biar tadak api ..
    jgn tadak air...susah oo...

    ReplyDelete
  3. 2-3 menjak asik mengimbau majlis kawin je... ko lapar eh? (tetiba)

    ReplyDelete
  4. GB - atlet tendang2 kot. *beliau sedang menendang aku nih. haha.


    kak Ati - kalau takdak apa, pi keja pakai baju berkedut. haha. *eh, lif tetap takleh guna kalo takdak api. uwaaaa...


    KOG - haha. aku lapaq lauk kenduri sebenaqnya. haha.

    ReplyDelete
  5. uihhh....kes berat ni...nak mandi berat lagi pepagi jemaat nih...hehe.

    ReplyDelete
  6. rasanya kat situ boleh pasang tali yg biasa org buat absailing tu..
    keh3..
    tapayah penat2 panjat tangga..

    ReplyDelete
  7. mmg susah tarak air..akak dok kuantan ni baru aje ade air..huhu

    ReplyDelete
  8. ade mandi wajib x sebelum g mesejid
    almaklong malam jumaat .. uhuks

    ReplyDelete
  9. beli satu tong biru besar~buat tadah air~~kat kedai dalam rm50 kalau tak salah~~

    ReplyDelete
  10. wah!!!! hang kene repot dgn jba nie heheheheee

    ReplyDelete
  11. sambil2 naik tangga tu,zikir laaa...jgn dok berzikir maki plakkk...hahahhaa!!!

    ReplyDelete
  12. takley bygkan lau lift rosak.. haish...

    ReplyDelete
  13. haiihhh...mahu ketaq lutut.


    takpa; InsyaAllah senang beranak nanti..

    ReplyDelete
  14. standby batu kat dalam toilet nooo..senang nak beristinjak kalau takdak ayaq lagi..kekeke

    ReplyDelete
  15. aiseyh ..xpe la sis byk eksesais senang nak bersalin sok heee

    ReplyDelete
  16. petugas yg berdedikasi.. haha..

    ReplyDelete
  17. ape dia?

    dugaannnnnn....



    sabar GC sabar..hehe

    ReplyDelete
  18. Memang susah tak dak air...
    Tambah kalau duduk di rumah yang bertingkat2...

    ReplyDelete