Monday, May 30, 2011

terima kasih anuar zain!!

gambar di cilok dari gugel. buah kuinin @ kuini.
orang kampung saya panggil buah konen.


sumpah!! saya betul2 malas nak datang kerja hari ni
saya sampai dari kampung pukul 12 tengah malam
sampai2, ingatkan lif dah ok
tapi masih tak ok
dengan gigihnya saya panjat tangga sampai ke tingkat 5
*saya risau terberanak di tangga.. hahaha..

separuh perjalanan saya masih boleh bercakap2 dengan lelaki itu
separuh perjalanan lagi saya tido
2 kali air soya yang saya pegang tertumpah atas saya
*saya minum soya kotak yang besar itu, jadi tak ada tempat nak letak, maka saya asyik memegang kotak soya tersebut

masa di kampung, saya terlebih makan
maka keadaan saya menjadi bertambah lemau
ada hidangan sambal petai
kemudian saya makan kuinin
kemudian kakak saya buatkan laksa untuk saya
kemudian saya pergi makan kenduri
*banyak yang saya makan dari hari sabtu sampai ahad.. perut saya dah tak ada space lagi.. ;-(

pagi ini, saya nak sambung tido lepas subuh
saya cakap kat lelaki itu, saya takmau pergi kerja
saya katakan pada dia, saya nak pergi klinik ambik mc
bagi alasan kaki saya cramp
lelaki itu cakap, tak baik menipu
*jadi, saya tak jadi nak menipu walaupun sebenarnya saya sangat penat dan mengantok

kemudian saya on tv
saya dengar lagu anuar zain - lelaki ini
suaranya mendayu yang amat
saya rasa di buai2
jadi, peratus kerajinan saya bertambah
maka, tanpa saya sedar, saya datang awal ke ofis
*kalau saya masuk awal 20 minit, nanti petang saya boleh balik awal 20 minit jugokkkk.. yeayyy..


*saya geli hati melihat keterujaan lelaki itu mengutip buah kuinin yang baru jatuh. banyak dia berjaya kutip, tapi banyak buah yang pecah akibat terkena batu2 di tanah. hari ahad, kami berdua breakfast buah kuinin di pangkin depan rumah. keh3x.

*ini pengalaman pertama dia kutip pucuk paku. kesian, darah lelaki itu di hisap pacat. eh, pacat itu kawan baik saya, saya langsung tidak di gigit mereka. keh3x.


16 comments:

  1. he~~saya kalau anuar zain terus tido~~yay~

    ReplyDelete
  2. saya mmg suka buah kuini..tapi kene mkn elok2 sb kalu dok terlekat celah gigi dia punya serabut..huhu

    bagus ek lagu anuar zain..

    ReplyDelete
  3. cayalah..anuar zain jadi motivator paling hebat hang

    ReplyDelete
  4. bujal,

    suara beliau mendayu2 sampai tertido kan.. haha


    sarah-najwan,

    haha. betul2. serabut kuini tu begitu leceh, tapi isinya yg manis, sgt terbaikkkk... hahaha..


    sahrom,

    aku kena tengok duit melonggok dalam akaun, baru jd the best motivator kot.. haha..

    ReplyDelete
  5. kesian aida. sbb aida xpernah lg makan buah konen. >.<

    ReplyDelete
  6. pacat betina mmg cari org lelaki aje. Gatal jugak pacat2 ni huhuhu

    ReplyDelete
  7. Teruskanlah minum soya banyak2. Nanti anak lahir kulit cerah

    ReplyDelete
  8. kat rumah yana berlambak ni buah kuini...anak yana manjang masuk tandas gara2 buah itu...kesian lelaki itu yer :)

    ReplyDelete
  9. pacat dah kenal nko kot... pacat pun nak sambut lelaki itu ke kawasan mereka...

    macam best pula gambar kuinin tu..

    ReplyDelete
  10. datanglah kerja awal 2 jam, boleh balik awal 2 jam! :)

    ReplyDelete
  11. semangat dtg awai..

    rupanya nak balik awai...haha

    ReplyDelete
  12. aku masih musykil pasai konen tuh...heheh~

    ReplyDelete
  13. Aku rasa macam nak balik kampung ko jerlah GC. Dekat kampung Anis ke ?


    lama betul aku tak makan buah kuini(orang Melaka panggil). Bau dia..... huiyai..

    Mana nak cari dik ooi ?



    Perut ko tak meragam bekfes kuini ?

    ReplyDelete
  14. kak reen,

    kg kak anis kat baling, abg specki dkt guar. tak la dekat sgt. hehe.

    perot sy ok je kak reen. kol 11 malam pun sy boleh makan lagi buah ni. hahaha.

    ReplyDelete
  15. ooo.saya kalau makan buah ni mesti angin..pastu semput..mcm ada gas...

    ReplyDelete
  16. pacat?? adeehh.. sampai hari ni takut ngan pacat.. :D

    ReplyDelete