Friday, November 18, 2011

AKU SEHELAI SPENDA

Namaku spenda. Ada jugak manusia slim, keding, gemuk, montok, panggil aku panties. Tak kisah la apa mereka gelarkan aku, tapi aku suka dengan nama spenda, lebih dekat dengan jiwaku. Hemmm...

Aku dan kawan-kawanku yang ramai berjuta-juta helai itu dilahirkan dari sebuah kilang yang hebat dan kami, kawanan spenda datangnya dari jenama yang mahal dan sangat menjadi kegilaan manusia, terutama sekali golongan wanita. Golongan lelaki jarang-jarang nak pakai spenda ni.. Hemmm...

Aku dan kawan-kawanku ada bermacam rupa dan bentuk, serta warna. Ada juga reben, kartun, manik serta labuci. Hemmm.. Ada yang dijual sehelai satu, dijual tiga helai sekali, lima helai sekali, serta dijual secara longgok berlonggok.

Satu hari aku dibeli oleh seorang perempuan comel. Harga aku mahal, tapi perempuan comel ini beli aku ketika ada jualan murah, maka dapatlah aku dibeli dengan harga yang lebih murah. Bijak perempuan comel ini. Heemmmm..

Aku digunakan dan dijaga dengan baik sekali. Terima kasih perempuan comel. Hemm.. Tapi, itu dulu... Sekarang, tidak lagi... Aku agak stress dengan keadaan aku sekarang.. Perempuan comel itu merangkap tuan ku, sudah mula menyalahkan aku..Padahal, aku tidak bersalah langsung dalam hal ni..!!!

Inilah yang dikatakan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Kerana perut sendiri yang boroi, perempuan comel itu menyalahkan aku pula, dikatanya aku tidak sedap lagi untuk dipakai, makin kecil. Nampak sangat penipunya perempuan itu. Haishhh...

Sekian sahaja cerita aku sehelai spenda, aku sekarang sudah berada dalam plastik bersama spenda-spenda yang lain, kerana tuan ku tidak lagi memerlukan khidmatku lagi. Katanya, ingin mencari spenda yang lebih sedap di pakai. Tipu saja itu perempuan, dia memerlukan spenda yang lagi besar untuk mengkaverkan perutnya itu yang boroi. Melayu memang mudah melupakan. Baiiii..

13 comments:

  1. spenda guna kain sikit.tapi apsal mahal?

    ReplyDelete
  2. kain spenda skrg dah tak berapa bermutu.. cepat benar mengecil kan.. he..he..

    ReplyDelete
  3. cerita pasal spenda sendiri ke beb? hahahahaa!!!!!!

    ReplyDelete
  4. > bujal:

    entahnya lah kan. pakai kat dalam je pun.. haiii la spenda..


    > kak hanis :

    yelah kak, cpt betul ia mengecilkan dirinya.. sakit hati betui.. hahahaha..


    > GB :

    apa ni???? ini cerita psl spenda lahhh.. keh3x

    ReplyDelete
  5. adui..spendarr..apesal la ko mengecut...ni misti sbb dah dibasuh banyak kali kan ? ahhaha...nak sedap kan hati..padahal klau basuh banyak kali makin beso...hihihihi

    ReplyDelete
  6. errr..ke perut membesar kembali..lalalalala :D

    ReplyDelete
  7. aku baru je buang spenda.
    getah kembang.

    haha.


    .

    ReplyDelete
  8. gua baru je ambik gambar majalah lama cerita pasal spender besar yang baru..

    ReplyDelete
  9. Dah lama kan? bukan nnt getah ko longgar ke? hahahah

    ReplyDelete
  10. sebelum buang pastikan ko gunting dulu...(itu yang aku buat)

    Mana tau orang yang kutip pakai semula.... hehehe..

    ReplyDelete
  11. aduh.. ni mesti dah tukar size spenda~ muahaha

    ReplyDelete