Monday, December 19, 2011

HANGPA YANG MANA SATU????

Gila malas nak hapdet blog sekarang. Badan super duper letih. Baru je balik dari Kedah, kampung halamanku tercinta sempena majlis pertunangan adikku. Aku makan sungguh2, sebab depa masak gulai daging dengan batang pisang, kerabu pucuk paku bersama tauge dan kerang, ayam masak merah yang dah tak dak ayam (aku makan lambat), keladi masak apa kebenda aku taktau, cabai tumbuk yang banyak belacan tapi sedap, dan ulam2 serta ikan masin.


Sedapnya aku makan, menambahkan lagi keboroian perutku yang over, risau kena kutuk sebab tak pandai jaga badan lepas beranak. Hahahhaha. Tapi lantak la, yang penting "Hidup biar sedap".


Ni dia budak yang bertunang sabtu lepas. Aku tak sure berapa hantaran dan bila majlis kawin depa. Sebab sebok dok angkat2 makanan. (saja nak bagitau bajet aku rajin arr tu. ekekeke).


Masa geng pihak lelaki nak balik, ada sorang tu tanya mana mak si kecik Emran tu, sebab masa tu aku tengah main2 dengan Emran. Aku cakap, "saya laa". Sambil kembang lubang idong dok bajet orang tak caya aku yang macam anak dara ni sebenarnya dah kawin dan ada anak. Kot2 berkenan nak buat menantu, kacauuuu. Hahaha.



 -
-
-
-



Cerita kat atas ni selingan saja. Padahal nak cakap pasal gambar kat bawah ni. Hangpa yang mana 1? Sila jujur. Hihi.

22 comments:

  1. Yes aku first!

    Baca senarai menu tu pun dah rasa kenyang. Kalah org kenduri kahwin ni.

    ReplyDelete
  2. Ramai ke dari pihak lelaki?

    Bakal adik ipar awak tu org mana?

    ReplyDelete
  3. no5.....hehehe

    main chop² pulak

    ReplyDelete
  4. errr , kedahh ! meh2 jumpa anys meh , huu

    nak cop jugak ,..

    ReplyDelete
  5. aku rajin bekerja, rajin fesbuk. tadak lam senarai. harap maklum.

    ReplyDelete
  6. yang last tu tak tahan~~keh keh~

    ReplyDelete
  7. betoi ka ungku aziz yg ckp cemtu? heheh~

    ReplyDelete
  8. yb, tak ramai sangat la dari pihak lelaki, dalam 4 bijik keta kot. hihi.

    pia, fesbuk tak best ponggg.

    gb, tak sure. rasanya tipu kot. hahaha

    ReplyDelete
  9. No 1!!!

    yes!! sila lah percaya~ muahahaha

    ReplyDelete
  10. kak nafira, hahahah. sumpah tak berapa nak percaya.

    ReplyDelete
  11. gulai batang pisang???? apsal aku tak tau

    ReplyDelete
  12. Betul, saya pun berpegang pada motto " Hidup Biar Sedap" ahahahahaha...


    Saya nak tempah kat kedai lah plate macam tu (yg ada kata2 Prof Ungku Aziz tu)...:P

    ReplyDelete
  13. sahrom, mmg la hg taktau sebab aku tak bgtau.. hahaha..


    daddy ziyyad, yeesssss.. saya sokong! hidup biaq sedappp.. ekekeke.. haaa, p tempah. hantaq mai sini 1

    ReplyDelete
  14. selalu nak jadi yg no 1 tu.. he..he.. akak pun klu jumpa makanan mmg lupa diet kejap.. ha..ha.. hidup biaq sedap kan.. harap2 penyakit tak datang dekat..

    ReplyDelete
  15. no 8.malas keje suke tido rajin bace buku bukan buku pelajaran = pelajar marhain keh keh keh.

    ReplyDelete
  16. kak hanis >> mintak2 la di jauhkan sume penyakit2 tu kan. amin.

    khumaera >> wahhh, bagusnya. mmg pesen org yg kurang bercakap kot ni.

    days >> haha. semua malas, nanti dh kawin, laki asyik mkn kt luar sbb bini malas masak. uweeeekkk..

    ReplyDelete
  17. jarang lah dengaq orang cakap "hidup biar sedap"..nice bunyi die.. hehe

    ReplyDelete
  18. ang ckp pasal kerabu tetibe rase terliuq.smalam mak aku buat kerabu idak pula rase nak makan.jap nak selongkaq peti.ade lagi x gamaknye.hu3

    ReplyDelete