Friday, January 20, 2012

CHINESE NEW YEAR 2012

Ada sorang contractor bagi saya angpow
Mestilah saya ambik
Saya senyum2 tanda suka
Saya ucap Gong Xi Fa Chai sama dia
Dia angguk2, senyum2
Dia pesan sama saya, "eh, u tolong tanya wa punya payment tau"
Saya cakap, "baik2" dan senyum2 lagi
Entah berapa banyak kali nak senyum ni

Bila dia sudah balik, saya pun koyak angpow tu dengan rakus sekali
Saya bajet mesti paling banyak dalam dua puluh ringgit sahaja
Saya nampak duit kertas warna biru
Saya cakap dalam hati, "hampeh bagi aku duit singgit"

Saya kaget!!
Saya dapat macam gambar kat bawah



Terima kasih
Pertama kali saya dapat angpow paling banyak.
Saya nak belanja Emran baju baru lah.
Yeayyy.





7 comments:

  1. waaaaahhh!

    gile bestttt..ramai ke yg dapat? untung lahh

    ReplyDelete
  2. aaaargghhhh.. nak jadi emran jugak.. tak kira.. nak jadi emran jugak.. gehaha..

    ReplyDelete
  3. gua dapat sampul je tahun nie.. huk3..

    ReplyDelete