Thursday, February 9, 2012

25 PERCENT

Mula-mula aku nak tulis entri pasal benda lain. Tengah-tengah sedap dok tulis, ada 1 sms masuk. Dari bff aku. SMS dia aku share kat sini:


Patut ka tak patut, lagi sebulan nak kawin, pihak perempuan up kan duit hantaran 25 %.


Sori dear, aku share SMS hang kat sini. Bagi aku, macam tak patut je. Kenapa baru sekarang nak up duit hantaran tu? Kenapa dari awal2 tak decide nak letak siap2 berapa jumlah hantaran yang kita nak. Mungkin pihak lelaki berkemampuan nak carikan lagi 25% tu, tapi kan agak pelik kalau tiba-tiba pihak perempuan cakap nak up lagi 25%.

Harap dua2 keluarga dapat setelkan isu ni secara baik. Lagipun nanti  nak jadi 1 keluarga jugak kan. So, selamat pengantin baru in advance.

13 comments:

  1. bajet katering pngatin pompuan lari kot. hehe

    ReplyDelete
  2. bajet dia lari kot....... time tunang katering RM5/kepala, time nak kawen gula, garam, bawang, ayam semua naik rega..... he he.....

    ReplyDelete
  3. pia,

    tudia. boleh pulak camtu. hahaha

    ReplyDelete
  4. aiyo.....
    tak eloklah buat mcm tu ..haishhhh
    knape siang2 tak bajet kan? boley plak main up up last minute

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kan, sy pun pelik gak, kalo nak letak mahal2, baik letak mahal awal2 tu.

      Delete
  5. isk2..jgn lah naikkan hantaran.. bincang lah elok2 2 belah pihak.. kira sorang separuh ke.. rasanye tu lagi elok..

    ReplyDelete
  6. kameraman mintak 25% klu nak gambar budidebom..klu tak, gune cap ayam je la huhuhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgkap gmbar pakai henpon dh la.. haha

      Delete
  7. ish3...mmg x patut....nasib la pihak lelaki tu mau terima...klu x...mau nya pengantin lelaki lesap masak nk akad nikah...x pasai2 pengantin pompuan tu malu jer....no..no...no....

    ReplyDelete
  8. aish
    camne jadi camtu
    kesian pihak laki

    ReplyDelete