Tuesday, March 6, 2012

KISAH KAU DAN AKU (poyo gila tajuk ni)

Semalam aku SMS dengan kawan masa kat UiTM dulu. Khabarnya, dia nak beli kereta. Bayaran bulanan almost 1000 MYR sebulan. Aku terkagum. Sebabnya, kereta biba aku, bulanan tak sampai 400 MYR pun dah rasa kejang kepala lutut nak bayar.

Khabarnya lagi, insyaallah tahun depan nak beli rumah kedua. Aku terkagum lagi. Rezeki untuk dia sangat mencurah-curah, aku ni rumah pertama pun belum setel-setel lagi. Itu pun bukan aku yang bayar, laki ku merangkap ayah Emran yang bayar. Hehe.

Sembang seterusnya menyentuh bab bayaran balik duit pinjaman PTPTN. Katanya, dia dah bayar separuh. Aku?? Jangan kata separuh, suku pun tak sampai. Aku jadi kagum sangat. Murah rezeki dia.

Ok, tu je la cerita aku yang suka terkagum dengan kejayaan kawan-kawan. OKbai.

9 comments:

  1. tak pe.. reseki masing2 kan~ insyaAllah.. murah jugak rezeki kita nanti..amin~

    ReplyDelete
  2. itu baru kawan hang..... kawan2 aku? tak tercapai akalmu.......

    takpa la, janji kita bahagia dah la.... mungkin rezeki DIA bagi kat kita dari segi lain kan?

    ReplyDelete
  3. takpa..belum rezeki lagi tu...ada rezekinya nanti Insya Allah, boleh bayar lump sum Biba tuh...haha

    ReplyDelete
  4. pia,

    hahaha.tak tercapai dek akalku.

    ReplyDelete
  5. Daddy Ziyyad:

    keh3x.biba je yang mampu..

    ReplyDelete
  6. takpe, kita tumpang senang dgn rezeki kwn2.. insyaAllah, ada rezki kita pun akan merasanya juga nnt..

    ReplyDelete
  7. Tak apalah rezeki orang dapat lebih.Kita pun boleh asalkan kerja keras sikit.:)

    ReplyDelete
  8. kalo dh rezeki kan..apa2 pon kena bsyukur.. huhu..lya rmh pon xde lg..

    ReplyDelete