• News

    31 October, 2012

    VIVA PUTIH

    Viva putih 850cc kepunyaan aku, aku beli sebelum kawin lagi. Bayaran bulanan sebanyak RM 338 selama 9 tahun, loan di buat dengan Affin Bank. Sangat detail informasi berkenaan kereta aku. Plat kereta aku tak dapat dedahkan disini. :-).

    Selama beberapa tahun berkhidmat, hanya sekali viva putih ni terlibat dalam kemalangan. Membiarkan viva putih kesayangan aku mencium bontot honda city kepunyaan seorang lelaki cina di Penang. Kemalangan selepas 2 hari bernikah. Dengan inai merah di jari, terpaksa masuk balai. Ayah emran masa tu terpaksa bertugas di satu pulau yang langsung tak ada coverage. 

    Alhamdulillah, payment viva putih setakat ni tak pernah sangkut, based on apa yang orang bank cakap tadi. Viva putih ni akan jadi milik aku sepenuhnya pada Mei 2018. Masyaallah, lambat lagiiiiiiii. Disebabkan tiap2 bulan memang aku bayar lebih 2,3 ringgit, orang bank cakap ada lebihan RM 298. 

    Kenapa aku cerita pasal kereta aku harini? Sebab aku baru je gaji dan aku baru setelkan duit kereta jugak. Hihihih. Terima kasih viva putih kerana sudi berkhidmat.







    * hanya mampu pakai kereta kecik, kadang2 terfikir nak ada kereta besar dan cantik macam orang lain *



    12 comments:

    kata kila said...

    rilekkk. belum rezeki. kereta kecik pun ok janji boleh gerak boleh tempuh panas hujan ribut topan. kahkahkah

    cheqna said...

    habis bayar kereta..uhhh sangat2 lega tapi 2017 baru habis bayar..uhuk uhuk

    Siti Noor Aminah said...

    kahkahkah. betui, betui, betui.

    Siti Noor Aminah said...

    2017? awal dari sy.. huhu..

    Mario said...

    ok la ni...

    kurus said...

    bila tgk viva macam nak beli juga , gantikan ngan kancil akak skrg .. tapi sayang pulaa huhuhu

    Dr K said...

    saya pun teringin nak beli viva...hihihihi...

    besday tahun depan mintak ayah emran belikan mpv terosssss..baru besar! :)

    Siti Noor Aminah said...

    hehehe.. ok lah tu

    Siti Noor Aminah said...

    sy dulu nak beli kancil je, tapi kancil baru dah takde masa tu

    Siti Noor Aminah said...

    mpv lah sangatttt!!! hahahaha..

    Unknown said...

    kecik tak pe.. janji ade~ senang kita nak carik rezeki untuk anak2~

    Days said...

    weyh same ah kereta kite.tp aku dh 2kali xcident.2org gile cium viva aku.demmm.hahahahah

    Total Pageviews

    My Followers