• News

    11 December, 2012

    RAFIEDAH RAMLI SI PENIPU DURJANA!!!

    Hari tu aku post pasal bedak arab kan??? Sebenarnya sedih nak bagitau, aku dah kena tipu dengan penjual bedak arab ni. RM 370 bukan amount yang kecik, boleh buat macam2. Lepas aku buat payment 4 Dec lepas, terus dia senyap. Call pun tak dapat, email pun tak reply.

    Bila aku siasat2 balik, rupanya dia ada guna banyak nick dalam iklan dia. Sat aku list:-

    RAFIEDAH RAMLI - ni nama betui perempuan ni
    RATU HATI
    FIEDAH RAMLI
    RAFIEDAH HALIL

    Email dia pun ada banyak:-

    cantikjelita.my@gmail.com 
    ratumalaya@yahoo.com

    Ada lagi few email dia yang aku terjumpa, tapi tak ingat nak list kat sini. Masa aku deal dengan dia hari tu, dia guna email cantikjelita.my@gmail.com. Nombor telefon dia aku jumpa dua:-

    011-26600191 (aku berurusan dengan dia guna nombor ni)
    017-2927793

    Dear RAFIEDAH RAMLI, aku takkan halalkan walau sekupang pun duit aku yang hang amek. Allah saja la yang balas segala perbuatan hang ni. Aku yakin, dengan menipu orang, hang takkkan kaya mana pun. 

    18 comments:

    Dr K said...

    dah buat report polis tak?

    Siti Noor Aminah said...

    belom. huhu

    anyss said...

    Assalamualaikum,
    Sila buat report polis, jangan biarkan lebih ramai orang dibedaknya!

    Tijah said...

    Amboi sedapnya minah tu makan duit hasil rompakan ye tak.

    cc said...

    silalah buat report polis

    kata kila said...

    dem. aku baru nak beli kat ko. sabar wei. aku paham sangat kena tipu ni. rasa sedih sebab duit gaji kita kan. kat ILM pun ada kan org jual bedak arab.

    Unknown said...

    isk!! jahatnye!! apalah rasa makan duit hasil menipu cam tuh!!
    tak tenang hidup dunia dan akhirat~

    banyak2 sabor k~ doa banyak2 biar orang tu insaf~

    ZieMarziah said...

    Alahaii sabar GC..wat report la.ni klau dah byk email n no tel mesti ramai yg kena tipu

    nuraarin-life said...

    Tension nyer.. saya faham kadang2 bila saya nak beli barang pun was2 online ni dan tawakal jer.. harap sis banyak2kan bersabar

    tasekM said...

    kenapa la nk kena menipu, kan...?

    hasleenda said...

    gila lah dia ni.. Semoga Allah bayar cash akibat penipuan dia..

    gadisBunga™ said...

    beb, report!

    rebel rebel said...

    bacalah doa ni.. allahuma arjuni fil musibati.. wakh lufhli khairan minha.. doa orang teranaiya insyaAllah dimakbulkan

    Anonymous said...

    Sy pn kena tipu dgn dia ni..rm 900 mlayang..sedih btl..

    Anonymous said...

    Sy pn kenq tipu dgn pmpuan nie..hbis duit rm 900..sy dh buat report..hrap rmai lg yg bt report psal dia bg mgelkkan rmai lg yg akn d tipu

    Anonymous said...

    apa yg aku tau,dia ambik pre ode dulu.bila barang dh sampai baru dia pos.pre ode ambik masa sbb barang cuma akan sampai dlm 1 bulan (kalau sangkut kt kastam lagi lama kena tunggu la).kalau nk beli murah kena sabaq sikit la.tapi apa2 pun kalau betui kena tipu better buat repot polis.kalau tk buat nanti naya pulak orang lain.dunia oh dunia ...

    Anonymous said...

    Salam,

    Rafiedah Ramli dah tukar FB baru https://www.facebook.com/realbizpyhto?fref=ts

    Bekerjasama dengan https://www.facebook.com/puanabil buat rolling money.

    Anonymous said...

    sedih saya pun terkena dengan penipuan dia, baru-baru ini . bila check balik rupanya da banyak dia makan dua orang. group kami iktiar cri dia. kalau polis tak nak amik action bia kami yang cari sampai ke lubang cacing. habis duit kami nak beraya lesap kat tangan dia .. 5k juga la dia kebas . sakittt hati

    Total Pageviews

    My Followers