Monday, July 22, 2013

INSURANS 1 FAMILY

Aku dah ada insurans, tapi under company. Kalau aku still kerja dekat sini, insurans tu still ON laa.
One day kalau aku dapat kerja tempat lain, so aku dah takdak insurans. 
Huhu.
Emran dah ada insurans, aku amek prudential untuk emran, bulan2 bayar RM100.
Medical card + saving.
Tiap2 bulan aku bayar, tak penah missed.

Sekarang, Amna ja yang belum ada insurans. Ayah emran dah ada insurans, tp under MCIS Zurich kot.
Risau la sekarang, macam2 penyakit. Kadang2 macam2 benda boleh jadi.
Sebab tu terfikir nak amek insurans untuk 1 family.

So, tadi ada jumpa agen insurans tu, dia under AIA, dulunya ING.
Company aku memang amek AIA ni.
Ada beza sikit la antara insurans individu dengan insurans under company.
Banyak jugak info yang aku dapat masa meeting dengan agen insurans tu.

Sekarang memang banyak komitmen. Nak bayar kereta, bil2 semua, saving lagi, belanja lagi.
Tapi aku rasa insurans pun sangat penting la zaman sekarang. 
Bukan kata hospital gomen tu tak ok, ok tapi lambat sikit la.

Insurans AIA ni agen tu cakap, dia cover laki bini, sekali dgn 4 orang anak.
Maknanya, kalau aku beranak lagi 2 orang lepas ni, amount yang aku bayar still same.
Hahahaha.
Ni nak kena beranak lagi ni. 
Ok, aku dah macam mesin mengeluarkan anak sebab emran baru nak masuk 2 tahun, amna dah 7 bulan.

Nak kena bincang dengan ayah emran la lps ni.. Samada nak proceed ka tak.. ;-)

 

 

6 comments:

  1. Bincang tuk proceed tambah anak atau psai insurance? hehehehehe

    ReplyDelete
  2. hihihihi...bestnya..hari tu masih bujang now dah ade 2 anak ... :)

    ReplyDelete
  3. dok cari2 gak lah insuran ni yg leh cover semua famili kita..jimat skit..oo AIA ada pakej eh..thx sharing info

    ReplyDelete
  4. Kalau memabwa kebaikan baik proceed je sebab kita tak jangka nanti2 kan

    ReplyDelete