• News

    15 August, 2014

    MINAH KILANG

    Lepas raya, 4th August aku start kerja dengan kilang baru. Taktau nak komen apa pasal kilang ni, aku kat shipping department. Kena buat kerja shipping, sama macam zaman-zaman kebujangan dulu.



    The best part, sini tak kerja sabtu. Berbeza dengan masa kerja kat power plant dulu, sabtu memang wajib kerja. Penat den!



    Sini kalau kena kerja sabtu, on rotation basis la. Ok lah tu daripada kena kerja tiap-tiap sabtu. So, memang sangat-sangat best compare to alstongggg. Hahaha.



    Walaupun kilang ni jauh sikit dari rumah, tapi aku patut rasa bersyukur gila-gila orang lain kat KL sana nun, lagi jauh kena drive. Dengan nak hadap jammed lagi. Aku kira kena berganda-ganda syukur sebab sini mana ada jammed. Dah nak masuk pekan Manjung tu la baru nak ada banyak keta sikit. *banyak lah sangat*. Tapi kalau ikut belakang lori, hambek la bawak keta slow-slow. Grrr....



    Baru seminggu keja, aku dah kena ke HQ office, kat area Merchant Square tu. Gila tempat tu, surau pun tak hado. Depa situ kalau keluar lunch, terus semayang zohor. Hampeh jugak noo.



    Kat sana, duduk dekat Manhanttan Business Hotel dekat Damansara Perdana. Hotel tu not bad la walaupun wifi sat-sat hilang, sat-sat ada. Hahaha. Wifi versi chipsmore.



    First time tinggalkan anak-anak dengan bapak depa, ntah ok, ntah tak. Ayah emran cakap, teriak nak susu je. So buat je la susu, so setel problem. Kalau macam ni, boleh la lepas ni pi HQ lama-lama lagi. Hahahaha.



    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers